Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden utredningsrapport - Förrättning är inte genomförd - Slipper jag hembesök?

Hej, jag fick en utredningsrapport från Kronofogden gällande min skuld, som lyder följande:

Vi vill med detta brev informera om att vi har undersökt om det finns tillgångar som skulle kunna användas för att betala skulden.
Utredningsrapporten visar att det inte finns tillgångar som räcker för att betala hela skulden. Vi kommer med jämna mellanrum att skicka en ny utredningsrapport så länge kravet på betalning ligger kvar hos os eller tills skulden har betalats.

Utredningen är avslutad:
Gäldenären saknar kända utmätningsbara tillgångar för täckande av skulden.

Gäldenären har besvarat Kronofogdens skriftliga förfrågningar. Med hänsyn till Kronofogdens utredning, gäldenärens inkomst- och skuldförhållanden samt omständigheterna i övrigt anses ytterligare försök till gäldenärskontakt inte motiverat.

Förrättning är inte genomförd.
Motivering: Kronofogdens utredning, gäldenärens inkomst- och skuldförhållanden samt omständigheterna i övrigt ger inte anledning att anta att tillgångar finns.

Genomförda utredningsåtgärder:

Bilregister
Skatteregister
Bank
Fastighetssök (På min folkbokföringsadress som dom då alltså inte har kommit till).
Skattekonto

Min fråga lyder:

Kan jag i och med denna utredningsrapport känna mig säker på att jag slipper hembesök åtminstone under kommande 12 månaderna, eller enbart någorlunda säker?
Finns det anledning att tänka att dom ändå kan komma på hembesök, eller bör det vara helt lugnt på den punkten?

Är det rimligt att tänka att jag med största säkerhet slipper hembesök åtminstone tills nästa gång dom gör en ny utredningsrapport, samt när ungefär sker det igen i normalfallet? Efter ett år? Efter två år? Är det rimligt att tänka att dom kanske ändå bokar in ett hembesök inom den närmaste tiden?

Gäller samma sak med bankkonto, att dom rimligen inte kommer kolla mitt bankkonto igen förrän om ett år minst?

Hur stor är sannolikheten att dom trots detta ändå kommer på ett spontanbesök? (Dom har ingen anledning att tro att något av värde finns att hämta, frågar endast för frågans skull.) Är det osannolikt, väldigt osannolikt, eller rent av extremt osannolikt? Ge gärna dina synpunkter.

Tack.

Senast ändrad:
Liten chans att du får besök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp