Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden utmäter våra saker i gemensam hyreslägenhet?

Yes fattar.
Skullr jag hamna där så blir det väl antagligen utmätning då eftersom att jag ändå har en anständig lön.
Har man inte jobb och går på a-kassa så mäts den ut eller blir det inte utmätning på det sättet då?
Lösöre, så som dator, tv, soffa typ?
Fan allt vi har är ändå mååånga år gamla så ka ske inte är så poppis hos er?
Men okej, min sambo drabbas inte alls förutom att nån av hennes grejer kanske tas, men inget rörs av hennes lön va?

I princip all inkomst som är skattepliktig kan utmätas, sjukpenning, pension, föräldrapeng, a-kassa, lön osv. Däremot är ju a-kassan ofta inte jättehög, så det är inte alltid det finns utrymme att utmäta något där

Lösöre är all egendom utom fast egendom om det var det du undrade, fast egendom är fastigheter. Så lösöre kan vara bilar, tvapparater, smycken instrument och vad nu folk kan ha hemma av värde.

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.ObjectList?inC=KFM&inA=WEB där ser du det som är utlagt på auktion just nu

I princip all inkomst som är skattepliktig kan utmätas, sjukpenning, pension, föräldrapeng, a-kassa, lön osv. Däremot är ju a-kassan ofta inte jättehög, så det är inte alltid det finns utrymme att utmäta något där

Lösöre är all egendom utom fast egendom om det var det du undrade, fast egendom är fastigheter. Så lösöre kan vara bilar, tvapparater, smycken instrument och vad nu folk kan ha hemma av värde.

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.ObjectList?inC=KFM&inA=WEB där ser du det som är utlagt på auktion just nu
Ok men grejer(lösöre) tas generellt om man inte utmäter på lön?
Eller kan både och göras?

Har man skattejämkning så tar väl fogden hänsyn till det och kan Fånga lite mer vid löneutmätning eller hur funkar det?

Har cirka 65 000 i skuldsaldo nu och har jömkning så får ut runt 34 000 varje månad, då borde man väl kunna dra runt 20 000 i månaden eller vad tror du? Har runt 38 000 brutto.

Har man skattejämkning så tar väl fogden hänsyn till det och kan Fånga lite mer vid löneutmätning eller hur funkar det?

Har cirka 65 000 i skuldsaldo nu och har jömkning så får ut runt 34 000 varje månad, då borde man väl kunna dra runt 20 000 i månaden eller vad tror du? Har runt 38 000 brutto.

Fråga @johanc84 om det där.

Ok men grejer(lösöre) tas generellt om man inte utmäter på lön?
Eller kan både och göras?

Både och kan göras. Om det inte går att lösa med löneutmätning eller annat på ett år så kan man gå vidare.

Yes fattar.
Skullr jag hamna där så blir det väl antagligen utmätning då eftersom att jag ändå har en anständig lön.
Har man inte jobb och går på a-kassa så mäts den ut eller blir det inte utmätning på det sättet då?
Men okej, min sambo drabbas inte alls förutom att nån av hennes grejer kanske tas, men inget rörs av hennes lön va?
Inget av hennes lön kan röras men hennes inkomst räknas in i ditt förbehåll så att hen kan få ta en större del av era utgifter om hen tjänar mer.

Yes fattar.
Nej hennes lön kan dom inte ta , däremot så slår dom ihop era inkomster när man räkna ihop hur mycket inkomster och utgifter ni har . Så det påverkar ditt förbehålls belopp .

Fick mitt beslut idag. Löneutmätning med 15000 per månad och skulden är på 65-70 000. Får minst behålla 14500 men jobbar jag lite extra så kan man alltid fylla ut med ett par tusen lappar extra.

synd att alla avgifter mot krf inte är avdragsgilla. Vet ngn om Vid nästa års deklaration det kommer stå krf som man betalt ränta till er respektive part?

Fick mitt beslut idag. Löneutmätning med 15000 per månad och skulden är på 65-70 000. Får minst behålla 14500 men jobbar jag lite extra så kan man alltid fylla ut med ett par tusen lappar extra.

synd att alla avgifter mot krf inte är avdragsgilla. Vet ngn om Vid nästa års deklaration det kommer stå krf som man betalt ränta till er respektive part?
Du betalar ju inte nån ränta till kfm utan det kommer stå ränta betald till den långivaren precis som vanligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp