Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden tog mammas bil.

Överklaga, hon får ta fram massa bevis, kostnader etc som hon har på bilen, alla Försäkringar som ät betalda, skatt. Service allt ...

Kan göra ett nnyttjanderättsavtal ,men inte 100 säkert de hjälper

Så jävla sinnessjukt. Det är som att min polare lånar min lägenhet och förgriper sig på en tjej i min lya sen åker jag in i fängelse för våldtäkten.

Sjukt jävla land.
Två olika balkar.

Brottsbalken vs utsökningsbalken.

Tycker du att lagstiftningen inte rimmar med ditt synsätt så är det fritt fram att rösta på det parti som rimmar bäst med hur du ser på saken.

Så jävla sinnessjukt. Det är som att min polare lånar min lägenhet och förgriper sig på en tjej i min lya sen åker jag in i fängelse för våldtäkten.

Sjukt jävla land.
Håller med och såna som ARS som man läst om här får härja fritt men vi med skulder ska man sötta dit rejält. Håller med sjukt land.

Sjukt jävla land.
Nej. Nej det är inte alls samma sak. Samma sak vore om du hyr ut din bostadsrätt i andra hand och den blir utmätt för att den du hyrt ut till har skulder. Det är samma sak

Nej. Nej det är inte alls samma sak. Samma sak vore om du hyr ut din bostadsrätt i andra hand och den blir utmätt för att den du hyrt ut till har skulder. Det är samma sak
Hur kan en bostadsrätt bli utmätt pga att den som hyr i andra hand ha skulder?

Två olika balkar.

Brottsbalken vs utsökningsbalken.

Tycker du att lagstiftningen inte rimmar med ditt synsätt så är det fritt fram att rösta på det parti som rimmar bäst med hur du ser på saken.

Finns inget parti som företräder mina åsikter. Hade exempelvis lagt ner alla myndigheter, haft dödsstraff och återkallat medborgarskap.

Skulle väl vara om vi hade en Orban eller Trump här.

Finns inget parti som företräder mina åsikter. Hade exempelvis lagt ner alla myndigheter, haft dödsstraff och återkallat medborgarskap.

Skulle väl vara om vi hade en Orban eller Trump här.
Tur att vi inte ska blanda in politik i forumet, i synnerhet med dessa extrema värderingar...

Hej. Jag lånade min mammas bil för att hämta dottern som bor 300 km ifrån mig, jag brukar ha henne varannan helg och därav lånar jag min mammas bil de helger jag ska hämta henne. Bilen har ett privatlån men är inte bunden till bilen och jag har ansökt om skuldsanering. Bilen ägs av min mamma och jag lånar endast bilen de tillfällen jag ska hämta dottern. Jag blev stoppad av polisen som nu har tagit bilen då jag har har stora skulder hos Kronofogden. Jag har tidigare haft utmätning på lönen och nu ansökt om skuldsanering. Min fråga är nu har Kronofogden rätt till att ta bilen fast bilen är min mammas och att bilen även har privatlån, då den är köp av en privatperson. Bilen har ett lån på 80.000. Hur går jag och min mamma till väga för att få tillbaka bilen.

Bilen är ju obelånad och fanns i din besittning. Så långt låter det som korrekt beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp