Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden, ta pengar på bankkonto

Nä men de ska ju göra en utmätning
Skickar ut papper för ev lönutmätning och sen tar de pengar jag inte har .
Jag hade inte betalat alla räkningar heller och har inget överskott som kronofogden säger .de hade väl kunnat avvakta till en utredning är klar

Pengar du inte har? Om det inte fanns pengar motsvarande det ditt förbehållsbelopp beräknades till så skulle det inte utmätts.
Nej det ska inte avvaktas till utredningen är klar. Om du tycker att förbehållsbeloppet är felberäknat eller att beslutet som så aldrig skulle fattats så är det bara att överklaga

Pengar du inte har? Om det inte fanns pengar motsvarande det ditt förbehållsbelopp beräknades till så skulle det inte utmätts.
Nej det ska inte avvaktas till utredningen är klar. Om du tycker att förbehållsbeloppet är
De drig felberäknat eller att beslutet som så aldrig skulle fattats så är det bara att överklaga
De drog pengar direkt från mitt konto innan allting var betalat och så tyckte dom att jag har överskott
Jag har fasimig inget överskott

De drog pengar direkt från mitt konto innan allting var betalat och så tyckte dom att jag har överskott
Jag har fasimig inget överskott

Fick tydligen problem med auto correct på telefonen . Tycker du att det är felberäknat får du överklaga. Det är inte nödvändigtvis så att din uppfattning om vilka pengar du behöver ha stämmer överens med kronofogdens.

Fick tydligen problem med auto correct på telefonen . Tycker du att det är felberäknat får du överklaga. Det är inte nödvändigtvis så att din uppfattning om vilka pengar du behöver ha stämmer överens med kronofogdens.
Då får jag gå via tingsrätt

Då får jag gå via tingsrätt

Ja precis.
Är en fördel att göra det innan kfm betalat ut pengarna till de du är skyldig.. tar så mycket längre tid när det måste återbetalas till kfm först...

Ja precis.
Är en fördel att göra det innan kfm betalat ut pengarna till de du är skyldig.. tar så mycket längre tid när det måste återbetalas till kfm först...
Det är ju redan försent
De fick pengarna inom några dagsr

Nej det ska inte avvaktas till utredningen är klar. Om du tycker att förbehållsbeloppet är felberäknat eller att beslutet som så aldrig skulle fattats så är det bara att överklaga

Hej Lasseman
Har en pågående löneutmätning. Om jag har ett förbehållsbelopp på 9000. Och jag håller mig under det hela månaden, även om omsättning på kontot kanske det fyrdubbla. Löper jag risk att dem tar från kontot? Får nämligen in pengar från ytterligare ställen än min lön jag får utmätning på.
Kan KFM ta från bankkonton endast under bankernas öppettider, eller kan dom exempelvis kolla kontot, och ta pengar, under en helg?

Hej Lasseman
Har en pågående löneutmätning. Om jag har ett förbehållsbelopp på 9000. Och jag håller mig under det hela månaden, även om omsättning på kontot kanske det fyrdubbla. Löper jag risk att dem tar från kontot? Får nämligen in pengar från ytterligare ställen än min lön jag får utmätning på.
Kan KFM ta från bankkonton endast under bankernas öppettider, eller kan dom exempelvis kolla kontot, och ta pengar, under en helg?

Ja förbehållet är inte konstant under månaden.
Under en god del av månaden föebehålls man inte för hyran tex.
Det är nog möjligt men eftersom vi inte jobbar helger så är det inget jag varit med om eller funderat på om det är möjligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp