Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden redogörelse

Hej !!
Jag har fått hem Redogörelse för inkomster hos kronofogden ska skicka senaste 20 Aug Har tid hos budget och skuldrådgivning 19 aug som ska hjälpa mig med redogörelse inkomster . Pratat med kronofogden att brevet kommer bli sena . Budget skuldrådgivning kommer hjälpa mig söka skuldsanering och de döljer nog med det . Fråga är hur lång tid tar det tills löneutmätning kommer ? Jag har skulder 700 000 kr men i kronofogden är bara 213 500 kr skulder har inte uppdaterat än ... vilka steg börja egentligen ? Redogörelse för inkomster har kommit först och vi ska söka skuldsanering snart ... hur bedömer kronofogden ??

Har du så många olika inkomster att du behöver hjälp med att redogöra för dessa? Det är bara att dra till med något som är i närheten av vad du tjänar. Du behöver egentligen inte skicka in något alls, för det enda du kan vara säker på är att utmätningen drar igång ändå, i oktober typ.

Hej !!
Jag har fått hem Redogörelse för inkomster hos kronofogden ska skicka senaste 20 Aug Har tid hos budget och skuldrådgivning 19 aug som ska hjälpa mig med redogörelse inkomster . Pratat med kronofogden att brevet kommer bli sena . Budget skuldrådgivning kommer hjälpa mig söka skuldsanering och de döljer nog med det . Fråga är hur lång tid tar det tills löneutmätning kommer ? Jag har skulder 700 000 kr men i kronofogden är bara 213 500 kr skulder har inte uppdaterat än ... vilka steg börja egentligen ? Redogörelse för inkomster har kommit först och vi ska söka skuldsanering snart ... hur bedömer kronofogden ??
Skicka in redogörelse för inkomst sålänge, det är inget att hålla på.

Har du så många olika inkomster att du behöver hjälp med att redogöra för dessa? Det är bara att dra till med något som är i närheten av vad du tjänar. Du behöver egentligen inte skicka in något alls, för det enda du kan vara säker på är att utmätningen drar igång ändå, i oktober typ.

Budget man ska hjälpa mig ansöka skuldsanering 19 aug har bara en inkomster ... vill bara veta när utmätningen kommer börja gälla :/

Budget man ska hjälpa mig ansöka skuldsanering 19 aug har bara en inkomster ... vill bara veta när utmätningen kommer börja gälla :/
Du vet din inkomst/hyra? Då fyller du i den lappen om inkomstredogörelse. Skuldsanering har inget med löneutmätning att göra

Du vet din inkomst/hyra? Då fyller du i den lappen om inkomstredogörelse. Skuldsanering har inget med löneutmätning att göra

Yes men även man ska ansöka skuldsanering snart ... kommer dom även göra löneutmätning ändå innan skuldsanering ??

Yes men även man ska ansöka skuldsanering snart ... kommer dom även göra löneutmätning ändå innan skuldsanering ??
Ja absolut! Det är ganska lång väntetid på skuldsanering så du får ha löneutmätning under tiden. Lämna in redogörelsen så dom ser att du samarbetar :)

Löneutmätningen bör vara igång i september.

Att ansöka om skuldsanering eller ha möte med budget och skuldrågivare eller att överväga ansöka om skuldsanering påverkar inte löneutmätning eller andra utmätningar även om många verkar tro det.

Har du bara en inkomst så måste det vara väldigt lätt att redogöra för denna? Jag vill minnas att man till och med kan göra det på nätet, så slipper du skicka in en lapp. Men löneutmätningen startar som sagt ändå, även om du inte lämnar in något om inkomster och utgifter. Det är frivilligt. Den främsta skillnaden är att det är större chans att det blir rätt belopp som dras om du hjälper till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp