Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden och register för bostadsrätter?

Hej

Nyfiken fråga

Det finns väl knappast några "register" för bostadsrätter på samma sätt som för fastighetsägare?

Vid ev utmätning kollar väl kronofogden om man bor i bostadsrätt/hyresrätt och kontaktar föreningen för att se eventuellt ägande samt belåningsgrad

Eller hur fungerar det?

Det finns inga register för bostadsrätter.

Det är ungefär så vanligast, går att hitta på andra vis också

Fram till typ 07 syndes det nog som kontrolluppgifter för förmögenhet.

Hur funkar det, om jag har 100.000 hos KFM men en villa som är värd 5.000.000 mer än jag har lån på den (exempel givetvis) säljer man då min kåk och låter mig behålla 4.9 miljoner?

Hur funkar det, om jag har 100.000 hos KFM men en villa som är värd 5.000.000 mer än jag har lån på den (exempel givetvis) säljer man då min kåk och låter mig behålla 4.9 miljoner?

Det är ju en hel del andra om och men, men principen är så.

Det är ju en hel del andra om och men, men principen är så.

Finns det någon gräns där man inte utmäter bostäder? Tänker det är ganska orimligt om en skuld på 2-3.000 resulterar i att man utmäter en villa för ett par miljoner?

Finns det någon gräns där man inte utmäter bostäder? Tänker det är ganska orimligt om en skuld på 2-3.000 resulterar i att man utmäter en villa för ett par miljoner?
10k

Intressant, rimligt dock vore ganska anmärkningsvärt mäta en stor kåk på Lidingö för en obetald P-bot kan man tycka.

Det är nog 10-15 pböter.
Dom kan ju betala också, då slipper man sånt.
Är ganska sällan det blir funderingar över skulderna storlek när hus börjar utmätas

10k är gränsen vid amål.
Vid Emål finns nog ingen gräns, är ett rättsfall som innebär att vi inte ska mäta, men oftast brukar fordringsägare med småskulder inte vara med på fastighetsutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp