Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden och pantbank guld

Undrar jag också. Pantbanken redovisar ju inbetald ränta till Skatteverket så det kanske är via dem de får uppgifter och kontaktar resp pantbank?
Ja, kanske? Dock har jag klarat mig i 3 år trots isf inrapporterade ränt. Men på deklarationen stog dem faktiskt inte med konstigt nog om dem nu rapporterar in räntan dit.

Det var första gången jag gick till pantbanken idag.Men blev rädd när de sa att de lägger upp ett lån. Är det något som syns på kredit upplysning?Får man låna så här? Har precis fått inledande och är rädd att sabotera den.

Det var första gången jag gick till pantbanken idag.Men blev rädd när de sa att de lägger upp ett lån. Är det något som syns på kredit upplysning?Får man låna så här? Har precis fått inledande och är rädd att sabotera den.
Du lånar av dig själv så att säga...du lämnar dina värdesaker och hämtar du inte ut det så säljs det sen. Så tas ingen upplysning eller nåt. Är som att du skulle sälja dina egna saker fast här har du möjlighet att få tillbaka det om du betalar det som ska betalas.

Det är helt lugnt. Jag gör så till och från. Pantade senast i onsdags. Bra ränta, man kan hämta ut det igen. Man kan delbetala eller betala allt för att få tillbaka det. Det är helt säkert. Görs absolut ingen uc eller liknande.

Nya lån skulle inte uppskattas om det kom fram i skuldsaneringen, då har man nog bäddat för ett avslag. Chansen är dock liten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp