Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden, när kommer delgivningsmanen

Får jag bara fråga... Bor du i Stockholm? Det beror nog lite på vart man bor tror jag... hur lång tid det tar innan delgivningsmannen kommer...

Ja jag bor i stokholm och du har nog rätt. I en liten byhåla kanske de är snabba men i storstockholm kanske det tar längre tid, I have no idea.

detta är olika jag bor i stockholm och de kom till mig trots att jag skickat in nästan alla papper,men 2 brev var jag sen med och de kom hem till mig redan 1 vecka efter sista datum det skulle vara hos kf.så antingen kommer de eller inte.finns inga garantier åt något håll.

fasst till mig kom det med alla papper som jag redan skrivit på.plus jag skickade in 2 ärenden försent då kom de men öven med alla andra jag redan skrivit på.o jag satill varför jag ska skriva på de andra igen.men han svarade inte.så ja till mig kom de med alla ärenden plus de 2 jag skickat in försent.

En fråga till GRAN

Bättre bestrida då och tillskriva dom att du vill ha en betalningsplan
Alternativt att du betalar skulden när lönen kommer
Nu är risken att du får anmärkning om duinte betalat skulden när tiden gått ut
Det utfärdas ett utslag och en anmärkning

Du skriver att man ska bestrida... men om man redan har frågat tex Svea inkasso om avbetalning och dom har sagt nej... då kan jag ju inte skriva på delgivningskvittot att jag bestrider och att jag vill ha en betalplan.... Hur gör man då för att förhala allt så att man hinner få lön? Jag är lite okunnig på detta så jag vill gärna ha många tips från dem som vet hur det funkar... :)

väntade på sista påminnelsen
ingen kom

Får jag bara fråga... vad menar du med "sista" påminnelsen?
Hur vet man att det är sista påminnelsen?
Hur många skickar dom?
Jag har fått en påminnelse den 2 januari och sen fick jag ett till brev den 8 januari.. men det stod inte att det var en påminnelse nr 2 utan det var bara en delgivning där de hade skrivit upp alla fyra ärenden som jag har på delgivning hos dem... och jag tänkte skicka detta till KF med påskrift i morgon fredag... tror du att det finns risk för att en delgivningsman dyker upp i helgen då?
Det är ju ändå bara ca 1 1/2 vecka sen jag fick första påminnelsen..
Vad tror du?
Tacksam för svar!

Fråga till SVALAN

väntade på sista påminnelsen
ingen kom

Får jag bara fråga... vad menar du med "sista" påminnelsen?
Hur vet man att det är sista påminnelsen?
Hur många skickar dom?
Jag har fått en påminnelse den 2 januari och sen fick jag ett till brev den 8 januari.. men det stod inte att det var en påminnelse nr 2 utan det var bara en delgivning där de hade skrivit upp alla fyra ärenden som jag har på delgivning hos dem... och jag tänkte skicka detta till KF med påskrift i morgon fredag... tror du att det finns risk för att en delgivningsman dyker upp i helgen då?
Det är ju ändå bara ca 1 1/2 vecka sen jag fick första påminnelsen..
Vad tror du?
Tacksam för svar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp