- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
De bryr inte sig om vem man är skyldig bara de får sitt tyvärr.Dom tar väl inte hänsyn till att nästan hälften utav skulder står på min sambo och mamma?![]()
De bryr inte sig om vem man är skyldig bara de får sitt tyvärr.Dom tar väl inte hänsyn till att nästan hälften utav skulder står på min sambo och mamma?![]()
Lasseman. Du skrev ”utmäta en andel”. Betyder det att dom låter min sambos del vara då?
Så om den värsta tänkbara situationen sker, att dom säljer lägenheten. Så kommer iallafall min sambo få sina pengar??Det är bara din andel som kan utmätas men man beslutar senare att hela egendomen ska säljas. Sambon får då pengarna för sin andel
Lån som står helt på din mamma eller din sambo är deras egna lån och påverkar inte en skuldsanering allsDom tar väl inte hänsyn till att nästan hälften utav skulder står på min sambo och mamma?![]()
Så om den värsta tänkbara situationen sker, att dom säljer lägenheten. Så kommer iallafall min sambo få sina pengar??
Så om den värsta tänkbara situationen sker, att dom säljer lägenheten. Så kommer iallafall min sambo få sina pengar??
Det blir nog inte mycket kvar med lån på 1,4 och så är den värd 1,8 säger du. Det är väl sällan som objekt slår några prisrekord när de går på exekutiv auktion, utan de blir snarare lite billigare. Och så skall Kronofogden ha en slant för besväret, och så kommer eventuell reavinst att beskattas.
Vad betyder allt det ni säger?hajar ingenting. Menar ni att en eventuell försäljning inte direkt skulle göra någon skillnad på mina skulder?