Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden lägenhet

Lasseman. Du skrev ”utmäta en andel”. Betyder det att dom låter min sambos del vara då?

Det är bara din andel som kan utmätas men man beslutar senare att hela egendomen ska säljas. Sambon får då pengarna för sin andel

De skulder som är gemensamma saneras bort från dig vid sanering, hela resterande beloppet (som regel) får den andra låntagaren betala själv

Det är bara din andel som kan utmätas men man beslutar senare att hela egendomen ska säljas. Sambon får då pengarna för sin andel
Så om den värsta tänkbara situationen sker, att dom säljer lägenheten. Så kommer iallafall min sambo få sina pengar??

Dom tar väl inte hänsyn till att nästan hälften utav skulder står på min sambo och mamma? :(
Lån som står helt på din mamma eller din sambo är deras egna lån och påverkar inte en skuldsanering alls

Så om den värsta tänkbara situationen sker, att dom säljer lägenheten. Så kommer iallafall min sambo få sina pengar??

Det blir nog inte mycket kvar med lån på 1,4 och så är den värd 1,8 säger du. Det är väl sällan som objekt slår några prisrekord när de går på exekutiv auktion, utan de blir snarare lite billigare. Och så skall Kronofogden ha en slant för besväret, och så kommer eventuell reavinst att beskattas.

Det blir nog inte mycket kvar med lån på 1,4 och så är den värd 1,8 säger du. Det är väl sällan som objekt slår några prisrekord när de går på exekutiv auktion, utan de blir snarare lite billigare. Och så skall Kronofogden ha en slant för besväret, och så kommer eventuell reavinst att beskattas.

4% plus värderingskostnaden om jag minns rätt.
Reavinstskatten är inget som tas med i bedömingrn om det ska utmätas eller ej

Vad betyder allt det ni säger? :) hajar ingenting. Menar ni att en eventuell försäljning inte direkt skulle göra någon skillnad på mina skulder?

Vad betyder allt det ni säger? :) hajar ingenting. Menar ni att en eventuell försäljning inte direkt skulle göra någon skillnad på mina skulder?

Säg att den går för 1,7 miljoner, så har du lån på 1,4 säger du. Det blir 300 000 kvar, och så skall din sambo ha 150 000 av dessa, och Kronofogden skall ha typ 70 000 för att de säljer den åt dig. Det blir 80 000 kronor kvar som går till dina skulder, och ifall du köpte lägenheten för mindre än 1,7 miljoner så åker du på restskatt dessutom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp