Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden kräver in skuld som gått till tingsrätten

Tycker ni att jag ska ringa fogden och komma överens om något. T.ex att jag betalar hälften nu o resterande belopp 23:e januari ?
Jag är lite orolig eftersom jag har fler betalnibgsförelägganden där, men de ligger ej som skuldsaldo. De kan väl kräva in allt samtidigt och då blir det ju löneutmätning ?

Fogden gör inte upp några avbetalningsplaner, men i praktiken kan det ta några månader innan dom hinner göra en betalningsutredning på dig. Jobbar inte där, men lite i anslutning till, och det är inte ovanligt att det kan ta ett halvår innan någon utmätning påbörjas.

Tycker ni att jag ska ringa fogden och komma överens om något. T.ex att jag betalar hälften nu o resterande belopp 23:e januari ?
Jag är lite orolig eftersom jag har fler betalnibgsförelägganden där, men de ligger ej som skuldsaldo. De kan väl kräva in allt samtidigt och då blir det ju löneutmätning ?

De kan inte kräva in nåt som inte är skuldsaldo
Så dina betalningsförelägganden behöver du inte oroa dig för
Men de kan ju bli i ett senare skede om du inte betalar

Betala ni så mycket du kan så kanske du hinner innan de påbörjat utredningen. Till mig sa de bara att de är skyldiga att starta utredning när fakturan förfaller.
Men det beror helt hur mycket de har att göra.

är ag loggar in på mi uc står aktuell skuld hos kronofogden per 2015-01-02.
När får man ett historiskt skuldsaldo ? Jag kan som sagt betala in hela beloppet 150123 om 2 veckor från och med idag. Nån som vet ?

är ag loggar in på mi uc står aktuell skuld hos kronofogden per 2015-01-02.
När får man ett historiskt skuldsaldo ? Jag kan som sagt betala in hela beloppet 150123 om 2 veckor från och med idag. Nån som vet ?

Du får det när det funnits en skuld för indrivning hos kronofogden natten mot en fredag, typ.. UC uppdaterar natten mot fredagar vad gäller skuldsaldo, så får du en skuld på en fredag, så har du till torsdagen veckan efter på dig att pröjsa innan det syns hos uc.

Jag har redan ett skuldsaldo från kronofogden på minuc. Det är satt 150102.
Jag har dremot inget historiskt skuldsaldo vilket jag förstår att man verkligen vill undvika.
Undrar bara om jag slipper ett historiskt skuldsaldo och även löneutmätning om jag betalar in hela skuldbelopet vid lön 150123 ?

Historiskt skuldsaldo får man efter en månad.
Om jag vore du så skulle jag ringa UC angående historiskt skuldsaldo och fråga KFM ang. löneutmätning.

Historiskt skuldsaldo får man efter en månad.
Om jag vore du så skulle jag ringa UC angående historiskt skuldsaldo och fråga KFM ang. löneutmätning.

Ingen dålig idé, jag skulle säga att historiska skuldsaldot visar högsta skulden för respektive månad, och att skulden om xxx kr kommer visas som högsta skulden för januari 2015 under kommande 24 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp