Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden, Kan man välja löneutmätning?

Ok, intressant att man "bara" ges ett år med tanke på hur boende situationen ser ut i Sverige för tillfället och när man väl har hamnat hos KF med betalningsanmärkningar som påföljd, så är det ju nästintill omöjligt att lyckas få tag på annat boende. Jag vet att här i Malmö t.ex finns det BARA en fastighetsägare (av 100talet större och mindre fastighetsbolag) som accepterar betalninganmärkningar och det är det kommunala MKB, men dom går via Boplatssyd och av självklara skäl, så är kön längst till dom lite billigare lägenheterna, ca. 3-4 års väntetid i kön.

Kan tänka mig att man anser att man bör ha sett över sina boendekostnader redan innan man kom i närheten av kfm

Kan tänka mig att man anser att man bör ha sett över sina boendekostnader redan innan man kom i närheten av kfm
Jag lyckades byta ner mig till 900:- i billigare hyra rätt långt innan jag hamnade hos KF, tack vare att en granne ville byta lgh. Omöjligt att få tag i hyresrätt även för några år sen, och bostadslån hade nog aldrig gått med tanke på höga överskott.
Har rel hög hyra trots att jag bytte till mindre lgh, 7500:-, är ensam. Men ingen har höjt på ögonbrynen åt det varesig det gällde min dåvarande löneutmätning eller min nuvarande skuldsanering. Det kostar att ha tak över huvudet... :)

Jag lyckades byta ner mig till 900:- i billigare hyra rätt långt innan jag hamnade hos KF, tack vare att en granne ville byta lgh. Omöjligt att få tag i hyresrätt även för några år sen, och bostadslån hade nog aldrig gått med tanke på höga överskott.
Har rel hög hyra trots att jag bytte till mindre lgh, 7500:-, är ensam. Men ingen har höjt på ögonbrynen åt det varesig det gällde min dåvarande löneutmätning eller min nuvarande skuldsanering. Det kostar att ha tak över huvudet... :)

Sak samma för mig :). För tre år sedan när jag fortsatt var sambo hade vi en bostadshyra i Malmös dyraste område på över 15000kr/mån för en 3:a (!!!!!). När vi separerade bytte ja lgh med grannen och hamnade då på ”låga” 12000kr/mån. Flyttade sedan igen för ett år sedan tack vare kontakter och hamnade då precis under 10000kr. Sedan för bara ca 2 månader lyckades jag byta boende via ”lägenhetsbyte” till en mycket trevlig lgh i fortfarande mycket bra område med en hyra på 6344kr/mån... Hör och häpna !
På tre år har jag mer än halverat min hyra.... MEN nu VÄGRAR jag flytta en gång till :)

Och här i min stad bor jag alltså mitt i city o betalar 6982kr för en trea 73kvm och en son hemmaboende...det känns billigt om jag ser på grannhusen som är nyproducerade 13000kr/mån visserligen med havsutsikt...men det är sant, det kostar att ha tak över huvudet..:)

Och här i min stad bor jag alltså mitt i city o betalar 6982kr för en trea 73kvm och en son hemmaboende...det känns billigt om jag ser på grannhusen som är nyproducerade 13000kr/mån visserligen med havsutsikt...men det är sant, det kostar att ha tak över huvudet..:)

Ja kära Du... Du bor billigt! Inte ens i våra ytterområden, så får Du en 3:a för den prislappen som Du betalar... :)

Billigt :) Jag bor på landsbygden några mil från Sthlm , 7500:- för en trea. Samma kvadratmeterpriser som i lgh jag bott i förr nära innerstaden :-o. Fler och fler lämnar stökiga förorter för lugn och ro på landet, och då kan dom ta dom hyrorna här, trots ganska dålig standard pga uteblivet underhåll av bostäderna.vill man ha det fint om väggar, golv, lister osv får man bekosta det själv..

Sak samma för mig :). För tre år sedan när jag fortsatt var sambo hade vi en bostadshyra i Malmös dyraste område på över 15000kr/mån för en 3:a (!!!!!). När vi separerade bytte ja lgh med grannen och hamnade då på ”låga” 12000kr/mån. Flyttade sedan igen för ett år sedan tack vare kontakter och hamnade då precis under 10000kr. Sedan för bara ca 2 månader lyckades jag byta boende via ”lägenhetsbyte” till en mycket trevlig lgh i fortfarande mycket bra område med en hyra på 6344kr/mån... Hör och häpna !
På tre år har jag mer än halverat min hyra.... MEN nu VÄGRAR jag flytta en gång till :)
Bra gjort! Förstår att du inte vill flytta igen, fyyyyy så jobbsamt det är :rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp