Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden/ Inkomstdeklaration

Hej! En fråga, om det står att beräknat belopp att få tillbaka är runt 17 tusen. Och jag har en skuld på kronofogden som är uppe i 3000. Och en gammal skuld från skatteverket på 3000 någonting. Kommer kronofogden ta allting? Eller får man behålla något? Har förövrigt utmätning på min lön nu. Och haft det i en månad nu, för jag har haft spelmissbruk. Tar dem det innan man hinner se pengarna? Eller ska man inbetala det till dem vid senare tillfälle/ En 23 årig tjej som inte har koll på någonting

Dom tar bara pengarna som du är skyldig. I ditt fall cirka 3000+3000

Grejen är att jag har fler grejer på ingång! Typ sådär några hundratusen som kommer komma in på kronofogden. Men när jag kollar skuldsaldo just nu är det 3000. Tror du dem hinner se dem andra räkningarna trilla in? Jag låter allt hamna där nu. För jag ska ha utmätning några år är tanken sen arbeta mig uppåt och försöka få skuldsanering så småningom.

Finns skulder för indrivning där förfallodagen passerat utmäts eller avräknas allt, dock max skuldbeloppet.

Pengarna kommer aldrig in på ditt konto om kfm ska ha dom, går rakt från skv till kfm

Ahapp, då får vi väl hoppas att jag får behålla någon hundralapp åtminstone! Eller vara glad att jag inte ligger på minus detta år iallafall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp