Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden huset står på mig

Det är inget mer bevis som dom pratar om som dom vill ha då?
Jag vet inte riktigt vad dom frågat efter, kan ni visa upp lånebilden genom nån enkel skärmdump så är väl det bra.
Det är uppgifter som kfm har möjlighet att få fram själv. Vissa banker är lite svårare att förstå vad frågan gäller bara.
"Nej jag vill inte veta om XX har lån på Kalmar förhuden 1:8 utan jag vill veta vilka lån ni gett ut där ni har pantbrev i förhuden 1:8 som säkerhet oavsett vem som är kredittagare."

Anledningen till att hon skrev över huset på mig behöver jag inte gå in på här då det har med hennes mående att göra. När hon skrev över huset gick ju ekonomin runt, väldigt dumt att hon skrev över det med tanke på vad som hänt i slutändan men alltid lätt att vara efterklok:).

Jo jag förstod det, det är dock en helt meningslös åtgärd att skriva över huset, utan att också ta över bolånen…

Du kan aldrig sälja huset, utan att lösa bolånen ändå och slutar hon betala bolånet så kan huset ändå tvångsförsäljas oavsett vem som står som ägare eftersom panten ligger i bolånet…

Jo jag förstod det, det är dock en helt meningslös åtgärd att skriva över huset, utan att också ta över bolånen…

Du kan aldrig sälja huset, utan att lösa bolånen ändå och slutar hon betala bolånet så kan huset ändå tvångsförsäljas oavsett vem som står som ägare eftersom panten ligger i bolånet…
Panten är väl ändå i fastigheten och inte i lånet...?

Jag vet inte riktigt vad dom frågat efter, kan ni visa upp lånebilden genom nån enkel skärmdump så är väl det bra.
Det är uppgifter som kfm har möjlighet att få fram själv. Vissa banker är lite svårare att förstå vad frågan gäller bara.
"Nej jag vill inte veta om XX har lån på Kalmar förhuden 1:8 utan jag vill veta vilka lån ni gett ut där ni har pantbrev i förhuden 1:8 som säkerhet oavsett vem som är kredittagare."
Det va mer min skuldrådgivare som sa att borgenärerna kommer att se att jag har ett obelånat hus och kommer sätta sig på tvären vid en ansökan om skuldsanering. Kronofogden är ju inte inblandad än, men rådfrågade deras kundtjänst och det va då dom svarade att jag va tvungen att fixa bevis för att det va belånat. skulderna har inte gått till inkasso än men vill ju va så förbered som det bara går :)

Det va mer min skuldrådgivare som sa att borgenärerna kommer att se att jag har ett obelånat hus och kommer sätta sig på tvären vid en ansökan om skuldsanering. Kronofogden är ju inte inblandad än, men rådfrågade deras kundtjänst och det va då dom svarade att jag va tvungen att fixa bevis för att det va belånat. skulderna har inte gått till inkasso än men vill ju va så förbered som det bara går :)
Borgenärerna ser inte, som regel, var pantbreven är någonstans, än mindre vem som står på ev lån

Bara för att klargöra så har du inte ett obelånat hus… spelar ingen som helst roll att du inte står på bolånen…

Borgenärerna ser inte, som regel, var pantbreven är någonstans, än mindre vem som står på ev lån
Då jag har tröttnat på att vänta på min budget och skuldrådgivare (inte fått återkoppling om slutmötet på 3månader) så tänkte jag fylla i själv och skicka in. Men eftersom lånen står på sambon, ska jag fylla i hennes lån på frågan: har du några bostadslån, där bostaden är säkerhet?

Ingen aning hur man gör det faktiskt. Fyll i belåningen bara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp