Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden - hur går det till?

Hej,

Jag har släppt allt jag har till KF och skrivit under ett par betalningsförelägganden under april månad. När jag loggar in på "mina sidor" hos KF så står det "skuldsaldo 0 kr".

Hur vet jag när dem börjar dra igång med en löneutmätning? Är det när jag får mitt lönepapper eller får jag hem papper där jag fyller i några uppgifter? Är Maj lönen "safe" om det nu med 2 veckor kvar till löning inte är något skuldsaldo på hemsidan?

Tack på förhand

Hur vanligt är det med hembesök? Har ingenting speciellt av värde men är orolig för att dem skulle röra några av sambons tillhörigheter, några dyrare kläder, smycken eller liknande.

De var hos mig idag. Jag har skulderna men de tog sambons saker. Vet inte hur jag ska förklara detta för honom. Dock tog de endast dyra ärvda kaffekoppar och lite annat porslin.

Men jag fick reda på att de skulle komma tre veckor innan. Göm allt du är rädd om. Jag plockade ner sambons dyra tavlor och annat. Glömde dock porslinet.

De rotar i varenda låda. Kände till och med i tvättkorgen med smutstvätt. Sjukt otrevliga.

Efter delgivning får du utslag och det genererar i en anmärkning.
Efter utslag kommer skuld att betala och det är först då du får ett skuldsaldo hos KFM.
Därefter får du redogöra för inkomst och tillgångar och det kollas om du äger något av värde.
Sen är det löneutmätning om du inte har annat som löser dina skulder.

Jag kan ju tycka att man borde gå på löneutmätning på en gång,så sambon slipper bli av med sina saker.

Så redogörelse för inkomst kommer alltid innan löneutmätning drar igång?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp