Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden hjälp

Sicka dumma arbetsgivare... :(
Det hände mer förr i tiden, då fick man oftast inte beslut om fast summa varje månad utan allt över förbehållsbeloppet skulle dras och betalas in till KFM.

Du behöver inte be om ursäkt, jag upplever inte att det du skrev var något att ta illa vid sig över :) Däremot vill jag belysa att det är en stress med löneutmätning också. Att släppa till KF för också med sig en stress. Som tur är höll inte min arbetsgivare på som din gjorde utan betalade in varje månad.

Jag hade löneutmätning i 20 månader och mot slutet var det väldigt tungt. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att leva så i 5-10 år :(
Jo för mig var det en blandning av stress och lättnad. :)

Jo för mig var det en blandning av stress och lättnad. :)

Du behövde aldrig känna oron att det aldrig har ett slut. Du hade X månader. För mig och många andra är det oändligt tills man får skuldsanering är för mig det som känns jobbigt.

Du behövde aldrig känna oron att det aldrig har ett slut. Du hade X månader. För mig och många andra är det oändligt tills man får skuldsanering är för mig det som känns jobbigt.
Jo den suger, varför har du hamnat i skulder? Spel?

Eller som för mig om jag släpper allt - lång tids löneutmätning och samtidigt ej möjlighet till skuldsanering.

Många här verkar ha ganska bra löner. Synd att man inte skulle kunna få frysta alternativt kraftigt nedsatta räntor. Då skulle nog många greja det.

Många här verkar ha ganska bra löner. Synd att man inte skulle kunna få frysta alternativt kraftigt nedsatta räntor. Då skulle nog många greja det.

Skulle ju istället motivera att låta skulderna förfalla många gånger.

Spelar ju ingen roll om du har bra eller dålig lön. Ända skillnaden att du får låna lite mer.

Skulle ju istället motivera att låta skulderna förfalla många gånger.

Spelar ju ingen roll om du har bra eller dålig lön. Ända skillnaden att du får låna lite mer.
Ja det har du rätt i. Borde va svåra att belåna sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp