Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden hjälp

Om man inte vill få maximalt med hjälp att få bort skulderna ja..

Give me a freakin' break...for cryin' out loud... :( Har man som jag, en miljon i skulder, så skulle en utmätning på min semesterersättning vara som en "piss i mississippi", men jag kanske hade kunnat köpa en "ny" TV på blocket, för att min egen hade havererat och med existens minimum att leva på, så medges inga sådana extravaganta utgifter... typ...men samtidigt skulle det kanske kunna ge gäldenären en lite drägligare vardag för att just mäkta med...

Senast ändrad:
Bli egenföretagare och fakturera din arbetsgivare i stället. Skaffa ett konto i utlandet. Det gjorde jag, och sen dess är det jag själv som deklarerar min lön för KFM.

Jag tycker inte man ska förringa löneutmätning, för mig drog dom typ 23 000:-/månad och jag fick inte behålla några 12 500:- att leva för. Det sög över tid och inte bara under semestertider, typ 5 lax att betala övriga räkningar och att leva för är inte mycket att hurra över.

Nej jag tänkte kanske lite väl snabbt där. 18 månader klarar nog de flesta av. Ber om ursäkt till alla som tog illa vid sig. Allt är inte svart och vitt.

Du har inte haft skuldsanering?
Löneutmätning ca 18 månader. Dock med en jävla arbetsgivare som inte betalade när han skulle, oftast var tredje månad :mad:. Så det va en enorm stress i sig att inte kunna se skuldbördan minska. Och tjaffsa med honom jämt.

Nej jag tänkte kanske lite väl snabbt där. 18 månader klarar nog de flesta av. Ber om ursäkt till alla som tog illa vid sig. Allt är inte svart och vitt.

Du behöver inte be om ursäkt, jag upplever inte att det du skrev var något att ta illa vid sig över :) Däremot vill jag belysa att det är en stress med löneutmätning också. Att släppa till KF för också med sig en stress. Som tur är höll inte min arbetsgivare på som din gjorde utan betalade in varje månad.

Jag hade löneutmätning i 20 månader och mot slutet var det väldigt tungt. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att leva så i 5-10 år :(

Jag blir galen, försökt nå kronofogden 3 dagar irad nu. " Alla handläggare är upptagna, försök senare". Igår fick jag en köp plats på 200, aldrig livet. Ska det vara så svårt att få tag på dom :p

När uppdateras årsinkomsten på UC? Som blir synligt om man söker lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp