Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden hjälp

Precis stämmer. Jag betalar dock lika mycket hyra som jag gjorde när jag bodde själv. Jag adressändrade i Oktober förra året, är antingen det dom snappat upp eller mina höga löner jag fått ibland. Bara hoppas jag får behålla åtminstone 10 i månaden
Det blir förmodligen halva hyran då du tjänar mer än henne, sen vet jag inte om du får behålla 4900 när ni är två i hushållet och delar på de fasta avgifterna.
Hoppas inte att det blir till din nackdel att du inte uppgett att du flyttat och blivit sambo.

Det blir förmodligen halva hyran då du tjänar mer än henne, sen vet jag inte om du får behålla 4900 när ni är två i hushållet och delar på de fasta avgifterna.
Hoppas inte att det blir till din nackdel att du inte uppgett att du flyttat och blivit sambo.
Jag kan återkomma när jag fått nya beslutet. :)

Vad skulle det nu bli för någon nackdel för TS?
Kronofogden skickar ett papper där dom uppmanar gäldenären att inkomma med sin faktiska inkomst och övriga faktiska utgifter. Allt i realtid - här & nu!
KF kan inte göra något åt vad som tidigare har skett... Dom kommer därmed agera utifrån de nya inkomna uppgifterna.

Vad skulle det nu bli för någon nackdel för TS?
Kronofogden skickar ett papper där dom uppmanar gäldenären att inkomma med sin faktiska inkomst och övriga faktiska utgifter. Allt i realtid - här & nu!
KF kan inte göra något åt vad som tidigare har skett... Dom kommer därmed agera utifrån de nya inkomna uppgifterna.
Du menar att jag kan bli sambo och erhålla pengar för hela min hyra i min gamla lght och inte få några konsekvenser om detta upptäcks ?
Då ska jag bli sambo. -:)

Du menar att jag kan bli sambo och erhålla pengar för hela min hyra i min gamla lght och inte få några konsekvenser om detta upptäcks ?
Då ska jag bli sambo. -:)

Kom ihåg att de e skillnad på löneutmätning och skuldsanering. Borgenärerna kan kräva omprövning av en skuldsanering vid ändrade förhållanden om man ej själv begärt det. Den kan antingen hävas eller förlängas.

Vid en löneutmätning straffas man inte retroaktivt !

2 år, start an ny utredning..

Nej man straffas inte, de räknar på de nya uppgifterna och sen är det den som gäller och de räknar inte bakåt i tiden. Tjänar din sambo mer så utgår de från att sambon betalar en större del av hyran. Du kan nog inte räkna med att få behålla så mycket som tidigare. Du får behålla förbehållsbeloppet. Gå in på kfm sida och se vad det ligger på för sammanboende. I mitt fall så tjänar min sambo så pass mycket mer än mig att jag inte ens får behålla till halva hyran utan de anser att sambon ska betala en större andel. Tjänar den andra partnern mkt mer så innebär det att den får betala mer i alla gemensamma kostnader, tyvärr. Inget halva halva här inte!

Nej man straffas inte, de räknar på de nya uppgifterna och sen är det den som gäller och de räknar inte bakåt i tiden. Tjänar din sambo mer så utgår de från att sambon betalar en större del av hyran. Du kan nog inte räkna med att få behålla så mycket som tidigare. Du får behålla förbehållsbeloppet. Gå in på kfm sida och se vad det ligger på för sammanboende. I mitt fall så tjänar min sambo så pass mycket mer än mig att jag inte ens får behålla till halva hyran utan de anser att sambon ska betala en större andel. Tjänar den andra partnern mkt mer så innebär det att den får betala mer i alla gemensamma kostnader, tyvärr. Inget halva halva här inte!
Ts tjänar 1000 kr mer än hen.

Ts tjänar 1000 kr mer än hen.

Ja det är inte mycket men tror beloppet för sammanboende ligger på 7000 något ... sen räknas andra saker också in, om någon av dem texhar resekostnader, man måste ha till hyra, mat, el och kunna ta sig till arbetet, de basala grejerna. Sjukdom i familjen är också något som räknas in men då maxbelopp upp till frikort delat på 12 mån.
men jag vet att det är de nya uppgifterna som räknas och man går inte bakåt i tiden och tittar när det är löneutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp