Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden, har inga tillgång vad händer

Hej
Vad händer när man släpper till kfm? Jag har inga tillgång. Får man automatiskt löneutmätning?
Kan någon förklara.

Först får du ett brev där det står att du har en skuld att betala, struntar du i den kommer du få brev hem angånde lön osv. I samband med det kollar dom om du har övriga tillgångar som är utmätbara. Har du inget så blir det löneutmätning så småningom.
Jag har haft löneutmätning i ca 1½ år nu och det var mitt bästa beslut att släppa allt till kfm. Dom får sin summa varje månad och jag slipper vända och trixa med alla lån hit och dit. Sover mycket bättre på nätterna och mår mycket bättre.

Ok inga småsaker som tv och sånt

Jag har aldrig råkat ut för att dom kollat sånt. Visserligen äger inte jag huset mannen å jag bor i så grejerna kanske räknas som hans då...ingen aning. Men mig har dom kollat banken å om jag äger nån bil...sen har löneutmättningen rullat på.

Undrar jag med kommer släppa 50tkr till fogden snart inom 1månad men har en bil 50tkr i kredit kvar på den o den är värd runt 70tkr. Kan dom ta den eller blir det utmätning på lön?

Undrar jag med kommer släppa 50tkr till fogden snart inom 1månad men har en bil 50tkr i kredit kvar på den o den är värd runt 70tkr. Kan dom ta den eller blir det utmätning på lön?
Har du otur kan dom ta den. Sen ser dom väl vilket behov du har av bil, fast dom kan tycka du ska sälja den och köpa en billigare om du måste ha bil för att ta dig till jobbet tex. Vet inte riktigt hur det går till när man har saker av värde då jag inte hade det.

Ok är mycket orolig har någon erfarenhet.. dom kan ju göra löneutmätning har utrymme på 4000kr såg ja på deras hemsida så skulden skulle ju bli av på typ ett år

Tv och dator och barnens saker tar dom inte, räknas in i normal standard. Däremot bil, husvagn, dyra tavlor och smycken odyl kan tas vid ett hembesök. Din bil där med ett värde på 70 kan tyvärr bli orsaken till ett hembesök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp