Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden-högkostnadskort

Ni som redan har löneutmätning och äter mediciner. Hur ser man att man har fått behålla extra för högkostnadskortet? Vi har kvar så mycket som man ska som sambos. Vi har behov av mediciner bägge två men har inte sett att det räknas med på förbehållsbeloppet. Det är tufft när man behöver hämta ut astma medicin och betala 1100 kr av dom 8100kr man har att leva på...

Min fru angav 2700 (eller vad högkostnadsskyddet nu ligger på) i läkemedelskostnader, det slogs sen ut på 12 månader och lades till förbehållsbeloppet.

Det står i fältet sjukdomskostnad i beräkningen som följer med beslutet.

Kan det kollas upp på nåt sätt? Tänker att sådant är väl sekretessbelagt, så borde gå att fylla i, även om man inte behöver mediciner?

Och ja, det är väl moraliskt fel, och nej, jag har ingen moral kvar.

Kan det kollas upp på nåt sätt? Tänker att sådant är väl sekretessbelagt, så borde gå att fylla i, även om man inte behöver mediciner?

Ärlighet är alltid bra även med negativa saker.

I det här fallet kan jag ha 100% förståelse OCH det drabbar egenteligen bara dig själv.

Din utmätningstid blir längre helt enkelt.

Men drägligare.

Hade du haft skuldsanering skulle det vara nått annat, ljuga är alltid moraliskt fel mem omm det inte drabbar nån annan är det väl som en vitlögn.

Nej inte kollas upp, men du kan behöva styrka kostnaden, men det är sällsynt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp