Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden, dra ut på anmärkan

Då var dagen här få första brevet från kronofogden kom. Hur gör jag nu för att dra ut på anmärkan så länge som möjligt? Jag får eventuellt hjälp att lösa det värsta men det kommer att ta några dagar innan jag får pengarna isf. Snälla kan ni ge mig råd?

Kan jag skicka tillbaka delgivningskvittot idag och sedan betala hela skulden nästa vecka utan att få en anmärkan? När exakt får man en anmärkning?

Har du precis bara fått första brevet så vänta på att påminnelsen ska komma. Tar i storleksordningen 14 dagar. Sedan kan du vänta en vecka med att skicka in den.
Hinner du betala under den tiden så vänta med att skicka in delgivningen tills du har betalat. Då kan du skicka in kvittot samtidigt som du meddelar kronofogden att du bestrider ärendet då det är betalt.
Det enda du vinner på att skicka in kvittot idag är att du inte kommer att få en påminnelse om att skicka in kvittot.

Du får ett utslag (anmärkning) 10 dagar efter att du har skrivit under delgivningen. Ha inte för bråttom med att skicka in säger jag.

Har du precis bara fått första brevet så vänta på att påminnelsen ska komma. Tar i storleksordningen 14 dagar. Sedan kan du vänta en vecka med att skicka in den.
Hinner du betala under den tiden så vänta med att skicka in delgivningen tills du har betalat. Då kan du skicka in kvittot samtidigt som du meddelar kronofogden att du bestrider ärendet då det är betalt.
Det enda du vinner på att skicka in kvittot idag är att du inte kommer att få en påminnelse om att skicka in kvittot.

Du får ett utslag (anmärkning) 10 dagar efter att du har skrivit under delgivningen. Ha inte för bråttom med att skicka in säger jag.
Fasen, min man kräver att jag skickar in det idag, då gan får panik av tanken på att kfm kommer hit eller till mitt jobb. Men om jag skickar det idag och hinner betala inom 10 dagar är det alltså lugnt? Ska jag skriva redan på delgivningskvittot att jag bestrider? Ursäkta för många konstiga frågor, det känns som om hjärnan har brunnit. Förstår vanne mig ingenting när jag försöker läsa på.

Fasen, min man kräver att jag skickar in det idag, då gan får panik av tanken på att kfm kommer hit eller till mitt jobb. Men om jag skickar det idag och hinner betala inom 10 dagar är det alltså lugnt? Ska jag skriva redan på delgivningskvittot att jag bestrider? Ursäkta för många konstiga frågor, det känns som om hjärnan har brunnit. Förstår vanne mig ingenting när jag försöker läsa på.

Skriv att du bestrider ärendet. Hinner inte hända någonting då om du vet med säkerhet att du kommer kunna betala skulden nästa vecka.

Skriv att du bestrider ärendet. Hinner inte hända någonting då om du vet med säkerhet att du kommer kunna betala skulden nästa vecka.
Behöver jag ringa Avida inkassobolag innan betalning eller räcker det med att skicka in det belopp som står på brevet från kfm?

Behöver jag ringa Avida inkassobolag innan betalning eller räcker det med att skicka in det belopp som står på brevet från kfm?

Lägg på 100 kr när du betalar. Summan som står på delgivningskvittot stämmer inte exakt. När du gjort betalningen skriver du till Avida och meddelar dom att skulden är betald, hur mycket som överförts till dom, att dom ska meddela dig ifall det fattas några kronor och att dom ska dra tillbaka ärendet från Kronofogdemyndigheten så fort dom ser betalningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp