- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Det stämmer @Kimsan72 min sambo tjänar 25% av det jag gör, så jag fick "behålla" 75% av hyran i min löneutmätning. Dock var han snäll och betalade hälften ändå, ca 4.250 kr, för han tycker det är så billigt för att bo i en trea, med terrass, i centrala Göteborg. Nu när jag inte har löneutmätning så betalar jag hela hyran, inte mer än rätt eftersom han stod för så mycket under min löneutmätning; hjälpte till med klädinköp, frisör, naglar, vin och restaurangbesök m.m. Han hade gärna fortsatt att betala halva hyran, men eftersom jag är feminist (obs! lägg absolut inga vänstervärderingar i det) så tycker jag att jag kan bidra med mer eftersom jag tjänar jättebra. Det går ju inte att sätta levnadsstandard efter den som har minst i lönAlltså det du anger som förbehållsbelopp om ca 7900kr @Ny2018 gäller ju OM både två har löneutmätning.
Den personen som inte har löneutmätning får ju alltid behålla sin lön, men eventuellt dra ett tyngre lass avseende de gemensamma kostnaderna...
Jag kommer ihåg att @Lize berättade att när hon hade löneutmätning men likväl tjänade mer än hennes sambo som inte hade löneutmätning, så fick t.o.m Lize betala mer på boendet än sambon som var utan löneutmätning.

då är jag gammaldags också