- Meddelanden
- 6 038
- Mottagna reaktioner
- 2 809
- Poäng
- 1 987
Hej allihopa ! är ny medlem sedan en kort tid tillbaka , det är så att jag har idag runt 1 miljon i krediter.... ca 460 000 kr till handelsbanken och sedan 300 000 kr till bank norwegian och även 300 000 kr till många andra små lån ! ca 8-10 st !. har precis släppt klarna till inakasso legalis och fick betala där 1000 kr månaden tillsvidare. eftersom dom 300 000 kr i små lånen blir så fruktansvärt dyra varje månad så funderar jag på att släppa dom till kronofogden . har en hyfsad lön på ca 30 000 kr efter skatt varje månad och min sambo 10 000 kr efter skatt. dom kommer dra i såna fall ungefär 13 000 kr varje månad och 6000 av dom är i ränta ungefär...så minskar ungefär 84 000 kr varje år....någon som gjort något liknande ? för känns just nu att det är enda vägen ut.....dröjsmålsräntan för dom flesta lånen är runt 24 % ....har någon lyckats få ner den när det kommit till kronofogden ? nu har jag skrivit mycket känns det som ! tack för gruppen finns så man kan stötta varandra ! / Johan
jag kommer aldrig kunna söka skuldsanering för mina föräldrar står som med lånetagare på Handelsbanken lånet och det är på 460 000 idag och det kommer jag aldrig lägga på dom när dom varit så snälla och hjälpt mig.... Jag känner lite eftersom om jag väljer löneutmätning så minskar skulderna minst 85000 kr om året och sedan kommer skatteåterbäringen på minst 40k ...detta året fick jag 52k tillbaka... Så känner lite att kanske bättre släppa dom skit lånen hos