Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Krimfup.se - kollar långivare där ?

Håller med Krelf och Egon, du vill låna för stort belopp i förhållande till din inkomst.

Anställd sedan 2022, har timjobb men fyller alltid mina 40 timmar i veckan och har en lön på mellan 20-25.tkr i månaden. Försöker låna ca 400.000kr
Ok. Innnebär det 20-25tkt netto eller brutto? Har du lån idag som syns på kreditupplysningen?

Jag fick ej lån då banken påpekade att jag tidigare har varit misstänkt för ekonomisk brottslighet och löper därav större risk för återfall i liknande beteende.
Lite dåligt iof då jag hade tänkt betala tillbaka men ja de kollar enligt min erfarenhet!

Vad deklarerade du 2022? Det är dessa siffror som banken går på i första hand när det gäller din lön. Sedan lär de ju komplettera manuellt om du anger en högre lön gentemot vad du deklarerat. Om du är dömd för brott inom ekonomisk-brottslighet så kan det påverka hos vissa.. dock har jag svårt att se att de ska påverka om du inte är dömd. Tror som många andra.. det är andra förutsättningar som spelar in. Vad har du för UC-betyg? Förfrågningar.. skuldbörda etc?

Jag fick ej lån då banken påpekade att jag tidigare har varit misstänkt för ekonomisk brottslighet och löper därav större risk för återfall i liknande beteende.
Lite dåligt iof då jag hade tänkt betala tillbaka men ja de kollar enligt min erfarenhet!
Låter ju inte sant, fick en bank verkligen uttala sig så?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp