Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Krimfup.se - kollar långivare där ?

Hej!
Har en frågeställning, har sökt lån ett par olika banker och blivit nekad på samtliga ställer. Testade att googla mitt namn då dök sajten "krimfup.se" upp det är en sajt som Mrkoll fast Krimfup.se har "förundersökningsprotokoll" / FUP i brottmål om man har blivit åtalad för brott.
Trist som det är åtalades jag för ett brott som jag var dum nog att begå för ca 3-4 månader sedan, jag åtalades för ungefär 1 månad sedan och rättegången har ännu inte varit så jag har varken fått en friande eller fällande dom.

Men jag har däremot blivit nekad till att ta lån från ett par olika banker nu. Jag har helt "ok" ekonomi och skulle enligt mig själv klara av att betala tillbaka den belopp som jag vill låna.

Min frågeställning är om vad ni tror, kan det vara så att lånegivare kollar upp mig och ser att jag förekommer på olika sajter därav nekad lån ?
Går det kontakta supporten på krimfup och se om de kan lämna något information om någon har köpt info om mig ?
Tacksam för svar.

Senast ändrad:
Hej!
Har en frågeställning, har sökt lån ett par olika banker och blivit nekad på samtliga ställer. Testade att googla mitt namn då dök sajten "krimfup.se" upp det är en sajt som Mrkoll fast Krimfup.se har "förundersökningsprotokoll" / FUP i brottmål om man har blivit åtalad för brott.
Trist som det är åtalades jag för ett brott som jag var dum nog att begå för ca 3-4 månader sedan, jag åtalades för ungefär 1 månad sedan och rättegången har ännu inte varit så jag har varken fått en friande eller fällande dom.

Men jag har däremot blivit nekad till att ta lån från ett par olika banker nu. Jag har helt "ok" ekonomi och skulle enligt mig själv klara av att betala tillbaka den belopp som jag vill låna.

Min frågeställning är om vad ni tror, kan det vara så att lånegivare kollar upp mig och ser att jag förekommer på olika sajter därav nekad lån ?
Går det kontakta supporten på krimfup och se om de kan lämna något information om någon har köpt info om mig ?
Tacksam för svar.
Vad gäller det för brott ?
Ekonomisk brottslighet ?

Hej!

Tacksam för svar.
Vad var dina förutsättningar?!

Jag har väldigt svårt att se att åtminstone etablerade banker skulle ha tid att googla potentiella kunder.

Du har inte blivit dömd som jag förstår det, har svårt att tro att det skulle bero på att du begått brott. Måste bero på ngt annat, att du har dåliga förutsättningar, för liten inkomst i förhållande till övriga skulder, för många förfrågningar och såna saker.

Anställd sedan 2022, har timjobb men fyller alltid mina 40 timmar i veckan och har en lön på mellan 20-25.tkr i månaden. Försöker låna ca 400.000kr
Där har du svaret. Inte särskilt bra förutsättningar i dagsläget och i synnerhet inte för att låna 400,000 SEK.

Ja är du inte dömd så påverkar inte det, är ingen lånegivare som slår på ditt namn. Det är andra sämre förutsättningar tyvärr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp