Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditz, kollar de alla konton?

Jag tänkte ansöka om lån. Vissa tar ju kreditz också som komplement.
Ser kreditz alla konton man har på banken? Eller väljer man ut ett konto, t.ex lönekontot som dom får kolla igenom?

dem kollade alla, typ jag har 2 men man kan inte välja , bara logga in på banken och dem gör resten

Okej,

kan man avsluta konton innan då kanske? Så slipper dom komma upp? Skulle det vara möjligt?
Avslutar du konton så kommer dom se det och undra vart är dina transaktioner? Har du spel eller inkassobetalningar på de kontot du får din lön? Dom är ute efter de kontot där du får in lön och även se beteende på hur du spenderar osv.

Ser dom a
Avslutar du konton så kommer dom se det och undra vart är dina transaktioner? Har du spel eller inkassobetalningar på de kontot du får din lön? Dom är ute efter de kontot där du får in lön och även se beteende på hur du spenderar osv.
ser dom avslutande konton alltså?
Jag har 3 konton. Ett helt cleant med lön och vanliga transaktioner.
Sedan har jag två lite mer stökiga konton, men när jag gör överföringen till dessa mer stökiga konton skriver jag alltid ”avanza” på öveföringen.

så om jag stänger dessa två innan jag söker, tror du ändå att dom kan se att dom är avslutade då?

allt vanligt med mat, handling, hyra osv går in på det vanliga kontot, sedan går resterande vidare och kallas ”avanza”

Ser dom a

ser dom avslutande konton alltså?
Jag har 3 konton. Ett helt cleant med lön och vanliga transaktioner.
Sedan har jag två lite mer stökiga konton, men när jag gör överföringen till dessa mer stökiga konton skriver jag alltid ”avanza” på öveföringen.

så om jag stänger dessa två innan jag söker, tror du ändå att dom kan se att dom är avslutade då?

allt vanligt med mat, handling, hyra osv går in på det vanliga kontot, sedan går resterande vidare och kallas ”avanza”
Du väljer de kontot som är clean då. När du ska signera med kreditz väljer du då antingen Swedbank,SEB,Handelsbanken eller vad du nu har för bank.

Du väljer de kontot som är clean då. När du ska signera med kreditz väljer du då antingen Swedbank,SEB,Handelsbanken eller vad du nu har för bank.
Men väljer man konto? Det vill säga när man använder kreditz och går vidare till nordea som är min bank. Får jag välja ett konto åt kreditz då eller ser dom hela min vy med alla mina konton?

Men väljer man konto? Det vill säga när man använder kreditz och går vidare till nordea som är min bank. Får jag välja ett konto åt kreditz då eller ser dom hela min vy med alla mina konton?
När jag skulle verifiera med kreditz fick jag välja den bank jag ska verifiera mig med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp