Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditz, hur fungerar det?!

Se hit!! Behöver forumets hjälp.

Skulle göra en ackord alternativt avbetalningsplan åt en bekant med Gothia och Gothia är i särklass det absolut vidrigaste bolaget som jag haft att göra med dessa 20 åren jag harvat i "branschen" alltid tyckt det. Men för att göra en avbetalningsplan nu för tiden har dom börjat kräva "kreditz" jag tycker det är fullkomligt makabert att dom vill ha den insynen i privatekonomin.

Men hur som helst, min bekant brydde sig inte så mycket däremot blev jag nyfiken. Innebär detta att Gothia nu i alla evighet kan gå in där och kolla hans konto? Eller innebär det att dom bara 1 gång i just den stunden kan titta? Eller skriver dom nu ut dessa "handlingar" och sparar i all oändlighet?

Jag är verkligen nyfiken på detta.

När de körde Kreditz på mig för Wästgötalånet var det godkännande via bankid per körning och de gjorde två körningar. Är förhoppningsvis på samma sätt att medgivandet är per Kreditz körning.
Således är det inte Gothia som går in och kollar bankkontot. Kreditz skickar en en sammanställning till Gothia.

När de körde Kreditz på mig för Wästgötalånet var det godkännande via bankid per körning och de gjorde två körningar. Är förhoppningsvis på samma sätt att medgivandet är per Kreditz körning.
Således är det inte Gothia som går in och kollar bankkontot. Kreditz skickar en en sammanställning till Gothia.

Men Gothia kan ju spara det i all oändlighet? Sammanställning. Det är inget dom ser i realtid och sen loggas ut?

Men Gothia kan ju spara det i all oändlighet? Sammanställning. Det är inget dom ser i realtid och sen loggas ut?
De får ju en ögonblicksbild. Om du sen får en miljon/ tar ett stort lån eller betalar något stort sekunden efter så ser de ju inte det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp