Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditupplysning, ta strid mot länsförsäkringar

Hej.

Jag skulle skapa ett bankkonto hos länsförsäkringar igår då samtliga försäkringar finns där och för att sambon har konto där.

Går man in direkt på deras sida och vill skapa konto så blir man hänvisad till en länk där man först får ange sina uppgifter och sedan bekräfta och medge att de får ta en kreditupplysning.

Hur som helst, i och med att jag har försäkringarna där så har jag vissa delar av deras internetbank upplåsta, men klickar man på bank så kommer du till en länk där du kan klicka dig vidare för att påbörja ansökan till att få bli bankkund.

Först får du ange mobilnr och mejl, uppgifter ifrån körkortet och sen klickar du dig vidare för lite kundkännedomsfrågor och slutligen får du markera en ruta att du bekräftar att uppgifterna är korrekta. Alltså inte att du godkänner att de tar en kreditupplysning. Det medgivande finns inte någonstans i ansökan. Nu meddelar uc att en kreditupplysning är gjord ändå.

Jag har pratat med banken, men de hävdar stenhårt att det visst är ikryssat att jag ska ha godkänt detta. Men det är jag 100 på att jag inte har gjort.

Dessutom blev jag nekad att öppna personkonto, men de anger ingen orsak.

Hur gör man i detta fallet? 1 upplysning hit och dit, men man vill ju hålla dem nere, och i synnerhet när de inte ger ett skvatt.

Uc säger att den endast kan dras tillbaka om länsförsäkringar ber om det, men att argumentera mot en bank..ja då är nog chansen större att man hittar guld i toan större än att man vinner mot dem.

Länsförsäkringar är satans otyg oavsett om det gäller bank,lån eller försäkringar. Undvik dom alltid,

Däremot det du skriver ovan känner jag igen.
LF nekade mig att öppna ett konto hos dom eftersom jag hade anmärkning.

Bedrövligt.

Det är bedrövligt! Idag har jag Nordea, och man får tycka vad man vill om dem men när jag sökte om konto för flera år sen så var det med öppna famnar, de var så otroligt hjälpsamma. Visakort trots två betalningsanmärkningar, och sedan dess har det varit hög service, men det är ju mina erfarenheter.

Nej, länsförsäkringar har inte gjort sig stora i mina ögon.

Hej.

Jag skulle skapa ett bankkonto hos länsförsäkringar igår då samtliga försäkringar finns där och för att sambon har konto där.

Går man in direkt på deras sida och vill skapa konto så blir man hänvisad till en länk där man först får ange sina uppgifter och sedan bekräfta och medge att de får ta en kreditupplysning.

Hur som helst, i och med att jag har försäkringarna där så har jag vissa delar av deras internetbank upplåsta, men klickar man på bank så kommer du till en länk där du kan klicka dig vidare för att påbörja ansökan till att få bli bankkund.

Först får du ange mobilnr och mejl, uppgifter ifrån körkortet och sen klickar du dig vidare för lite kundkännedomsfrågor och slutligen får du markera en ruta att du bekräftar att uppgifterna är korrekta. Alltså inte att du godkänner att de tar en kreditupplysning. Det medgivande finns inte någonstans i ansökan. Nu meddelar uc att en kreditupplysning är gjord ändå.

Jag har pratat med banken, men de hävdar stenhårt att det visst är ikryssat att jag ska ha godkänt detta. Men det är jag 100 på att jag inte har gjort.

Hur gör man i detta fallet? 1 upplysning hit och dit, men man vill ju hålla dem nere, och i synnerhet när de inte ger ett skvatt.

Uc säger att den endast kan dras tillbaka om länsförsäkringar ber om det, men att argumentera mot en bank..ja då är nog chansen större att man hittar guld i toan större än att man vinner mot dem.
De kan inte neka dej att öppna ett vanligt bankkonto utan kredit det finns en relativt ny EU-förordning som reglerar detta:
https://www.konsumenternas.se/betala/fakta/ratt-till-konto

Det var nyttig information. Kanske är värt att bifoga den länken i ett mejl till dem.

Hej.

Inte mycket annat att göra än att vänta 12 månader så försvinner förfrågan.
Synd, länsförsäkringar bank funkar väldigt bra för min del, smidigt me bolån pensionsförsäkringar och alla familjens försäkringar osv, hyfsad snabb handläggning också

Hur man blir bemött på LF Bank tror jag är beroende på vilket kontor du tillhör. När jag bodde i en del av Sverige så fick jag inget VISA-kort när jag hade betalningsanmärkningar. Där jag bor nu så fick jag VISA-kort trots betalningsanmärkningar och skuldsaldo (när det begav sig). Ingen UC togs.

Sen är deras internetbanken och app riktigt bra. Att LF Bank har ett samarbete med Forex Bank så att man kan hantera kontantinsättningar/uttag, kostnadsfritt, alla dagar i veckan är också ett stort plus.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp