Kreditupplysning innan tillträde?

Är det vanligt att bankerna gör en ytterligare kreditupplysning på tillträdesdagen? Det har tagits en i samband med lånelöfte samt en vid täckningen av det tillfälliga handpenningslånet (detta skedde i slutet på Mars och tillträde är i mitten på Maj) Någon som har koll?

Skulle spontant säga att det är individuellt från bank till bank, i mitt fall tog Bluestep kreditupplysningar vid varje litet steg i processen, medan SEB Totalt tog 1st när jag ansökte och inga fler efter det

Är det vanligt att bankerna gör en ytterligare kreditupplysning på tillträdesdagen? Det har tagits en i samband med lånelöfte samt en vid täckningen av det tillfälliga handpenningslånet (detta skedde i slutet på Mars och tillträde är i mitten på Maj) Någon som har koll?
På tillträdesdagen känns rent kontraproduktivt. Det går inte att häva köpet då.

Senast ändrad:
Skulle spontant säga att det är individuellt från bank till bank, i mitt fall tog Bluestep kreditupplysningar vid varje litet steg i processen, medan SEB Totalt tog 1st när jag ansökte och inga fler efter det

SEB tog alltså ett vid lånelöftet? Hur lång tid gick emellan?

Swedbank tar också en.

På tillträdesdagen känns rent kontraproduktivt. Det går inte att häva köpet då.

Det behöver inte vara bankens problem nödvändigtvis.

Har man däremot skrivit på ett skuldebrev och det godtagits av banken ska dom hålla sitt. Man har trots allt skrivit på att man tänker betala si och så till innehavaren av skuldebrevet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp