Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditupplysning, chans till hyreskontrakt boplats

Hej!

Jag har cirka 885k i blanco nu på uc, tidigare under året hade jag en bra bit över miljonen. Har väl sammanlagt en 10-13 förfrågningar(en hel del går ut nu i höst). När det häller bisnode och creditsafe så har jag nog en hel del förfrågningar kvar där med. Årsinkomsten pendlar mellan 550-650k senaste två åren.

Om jag skulle ta en lägenhet via boplats, kommer de neka mig som hyregäst med tanke på mina blancoskulder? har ingen anmärkning. Osäker på exakt vad de kollar på och ifall de drar näsan åt sig när de ser att jag tampas med en del skulder.

Ingen som har erfarenhet vad en kreditupplysning brukar innebära när man söker hyreskontrakt?

Ingen som har erfarenhet vad en kreditupplysning brukar innebära när man söker hyreskontrakt?

Min erfarenhet är att de endast tittar på om man är hos kronofogden, inte vad man har för belåning. Det kan säkert skilja sig beroende på värd/kö, men för två hyresrättskontrakt har det inte varit några problem för mig.

Min erfarenhet är att de endast tittar på om man är hos kronofogden, inte vad man har för belåning. Det kan säkert skilja sig beroende på värd/kö, men för två hyresrättskontrakt har det inte varit några problem för mig.
Och vissa vill ju se att man har en inkomst som räcker till hyran.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp