Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kreditscore "mindre bra"

Ni som har haft den nivån eller erfarenhet av det.

Viket jag har nu, (mindre bra 20.5%) vad tror ni om chansen för mig o låna 150k?
Inkomst 450k, 6 förfrågningar. 1 befintligt blancolån på 20k.
Inga anmärkningar.

Det är väldigt komplicerat med UC. Jag har exempelvis mindre bra 5,1 % och blir nekad överallt. Vet att endel har blivit godkända med mindre bra på liknande summor av Bank Norweigen som verkar vara lite enklare att få lån hos. Har du stort underskott av kapital? Kan nog vara värt ett försök för dig med tanke på att du har bra årsinkomst och få lån.

Nix...ingen underskott alls...t.o.m. överskott 300k pga vinst efter en lägenhet försäljning.

Nix...ingen underskott alls...t.o.m. överskott 300k pga vinst efter en lägenhet försäljning.

Man blir inte klok på UC. Tycker absolut att du borde ha mycket bättre score än mindre bra. Har du försökt att få ett lån via din bank? Tyvärr verkar det som att det blir avslag hos många direkt när det görs en automatisk UC upplysning om man inte har kommit upp till "bra". Tror säkert att du kan få lån på exempelvis Norweigen, nackdelen är att räntan kanske inte blir så bra.

Jag har 17,3% med 230 blanco 10 ff 550 inkomst. Jävligt konstigt att du kan ha sämre..

Tydligen spelar det roll var du har dina lån och vem som har tagit uc på dig...ser lite dåligt ut tex om bluestep har tagit uc p dig än seb

Förstår heller inte hur UC betyget fungerar. Trodde jag skulle få ett bättre betyg när min sista betalningsanmärkning försvann men så blev det inte.

Frågade det uc...hamnade i samma situation...hon sa det för att du lämnar den grupp du är io hamnat i ny där du är"dålig" jämfört med de....hade du vart kvart i din gamla grupp hade du haft grym.

Frågade det uc...hamnade i samma situation...hon sa det för att du lämnar den grupp du är io hamnat i ny där du är"dålig" jämfört med de....hade du vart kvart i din gamla grupp hade du haft grym.

Aha då förstår jag. Ganska sjukt ändå det där systemet och dåligt att just det systemet bygger dom flesta sitt svar på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp