Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kreditscore, är det lätt att bli beviljad höjning??

Hej!

Jag har en fråga! Tog ett lån på cashbuddy för 4 månader sedan med 47 i uc score (det står 47% i kreddy) men på uc kopian de tog på mig stod det bara 8% riskprognos. Antar det var därför jag blev beviljad. Jag ska nu på tisdag ansöka om höjning på lånet till 45000. Jag har skött betalaningarna men uc på kreddy är fortfarande på 47. Är det någon som vet om det är ganska lätt att bli beviljad höjning? Samt varför är det sådan skillnad på uc kreddy och på kopian riskprognos?

Mvh Viktor

Olika banker har olika kriterier när deras system går igenom en kreditupplysning. T.ex Nordea skulle visa betydligt värre riskprognos vid en anmärkning än Cashbuddy.

Jag har ingen erfarenhet av höjning av deras lån.

Okej då förstår jag! Tack för svar! Hoppas någon kan ge tips här angående höjning av cashbuddy lån :)

De tar full UC när man ansöker om höjning. Jag fick inte höjning (har ca 19.000 kvar) trots samma förutsättningar som innan (ca 20 i Uc score)

Konstigt eftersom de borde vara generösa med att höja när de märker att man sköter betalningarna kan man ju tycka.. Man kan inte bli erbjuden en lägre summa då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp