Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditlån som använder creditsafe

Om lån som tar creditsafe går till Inkasso, syns det då på uc?

Alltså hur går ett lån till Inkasso? Ska man ringa och förvarna att man inte kan betala eller ska man låta det vara bara?

Om man inte följer betalningsplanen? Eller skickar dom dit utan vidare?

Det väljer de själva. Generellt sett så brukar inkassobolag inte vara så värst snabba med att skicka ärenden till Kronofogden, men variationen är stor. Det kan ta några veckor efter att din faktura har förfallit, eller flera år... Jag har varit med om lite av varje.

Generellt sett så är det en ganska bra affär för dem att skicka påminnelser till dig lite då och då och låta räntan ticka under tiden, så de behöver sällan ha bråttom, utan det är snarare du som behöver ha det.

Prata precis med gothia Inkasso om vad som händer när ett ärende går dit. Man kan få en avbetalningsplan men det är inte säkert att den blir billigare än det jag redan betalar på kreditlånen. Blir galen. Ska man släppa eller fortsätta betala och ta ut för man ligger back varje månad?

Jag har slutat tagit ut samt ta nya lån och har släppt mycket till inkasso. Jag upplever att jag i stort fått ner kostnaderna men visst jag hoppar olika betalningar varje månad och det är jag tvungen till så länge jag har avbet med inkasso.

Jag har slutat tagit ut samt ta nya lån och har släppt mycket till inkasso. Jag upplever att jag i stort fått ner kostnaderna men visst jag hoppar olika betalningar varje månad och det är jag tvungen till så länge jag har avbet med inkasso.
Har du något hos gothia? Vilka kreditlån har du låtit gå till Inkasso?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp