Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditkort efter skuldsanering

Tänkte kolla om ngn har ngr erfarenheter eller information om mitt ”problem”

min skuldsanering avslutades för 6 månader sedan, har inga förfrågningar eller andra lån som försämrar min uc.

sökte kreditkort hos Swedbank och blev nekad direkt. Under min skuldsanering så var just en skuld på Swedbankkontoret kredit kort med.

min fundering är om det är okej för bankerna att spara den informationen om en misskött kredit så länge (gror) och även neka mig efter en avslutad skuldsanering?

min skuldsanering avslutades för 6 månader sedan, har inga förfrågningar eller andra lån som försämrar min uc.

sökte kreditkort hos Swedbank och blev nekad direkt. Under min skuldsanering så var just en skuld på Swedbankkontoret kredit kort med.

min fundering är om det är okej för bankerna att spara den informationen om en misskött kredit så länge (gror) och även neka mig efter en avslutad skuldsanering?

Ingen aning tyvärr. Kan ju tycka att all historik bör försvinna, vilket den förmodligen gör. Men vanligtvis brukar ju t.ex. upplysningar osv försvinna efter ett år, vilket förmodligen detta gör med(bara en tanke).

Du borde fråga banken i fråga varför? bara dom som vet varför du blev nekad. handlar om ett samtal.

Sen tycker jag nog du inte bör söka krediter över huvudtaget efter en skuldsanering.

Försök spara & leva på din lön!

Tänk vad du kämpat alla år med skuldsanering & nu äntligen är fri!

Undvik nya krediter!

Ingen aning tyvärr. Kan ju tycka att all historik bör försvinna, vilket den förmodligen gör. Men vanligt vis brukar ju t.ex. upplysningar osv försvinna efter ett år, vilket förmodligen detta gör med(bara en tanke).

Du borde fråga banken i fråga varför? bara dom som vet varför du blev nekad. handlar om ett samtal.

Sen tycker jag nog du inte bör söka krediter över huvudtaget efter en skuldsanering.

Försök spara & leva på din lön!

Tänk vad du kämpat alla år med skuldsanering & nu äntligen är fri!

Undvik nya krediter!
Den sitsen kommer jag aldrig sätta mig i igen.
för första gången i livet har man ett spar, men man blir lite tveksam vad som sparas och inte.

framförallt med framtida husköp med bolån som
Troligen sker via min huvudband i första hand.

Dom har uppgifter om intern skötsamhet. Kreditförluster burkar bara dåligt då.

Den sitsen kommer jag aldrig sätta mig i igen.
för första gången i livet har man ett spar, men man blir lite tveksam vad som sparas och inte.

framförallt med framtida husköp med bolån som
Troligen sker via min huvudband i första hand.

Byt bank.

Jag börjar misstänka att Swedbank/Entercard har ett internt flaggning system. Jag hade ett kreditkort från dom för 12-15 år sen, fick skuld och gick till inkasso (förmodligen missbrukad kredit men minns inte när det är så länge sen), och jag får aldrig erbjudande från dom när jag jämför lån.

Inte fått tummen ur att ringa och undersöka saken men det är en spekulation.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp