Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditgivare som ger ”billig” ränta exkl. banker eller låneförmedlare?

Hej, som fråga lyder vet ni av erfarenhet vilka kreditgivare som ger bra ränta allt annat lika om man inte vilka söka genom bank eller förmedlare.

Brukar ju finnas vissa aktörer som ger ganska hög ränta trots hyfsade förutsättningar, medans andra håller sig bra.

Vilka är dessa? Tror Ica and Ikano är en av dem, finns det fler?

Tack!

Alla banker använder egna parametrar så räntesatsen är individuellt.
Generellt sett skulle man kunna säga att storbankerna erbjuder bättre ränta.

Alla banker använder egna parametrar så räntesatsen är individuellt.
Generellt sett skulle man kunna säga att storbankerna erbjuder bättre ränta.
Jag menade ju som nämnt exkl. storbanker och förmedlare om man skulle söka direkt hos en kreditgivare

Vad är bra ränta? Det känns lite subjektivt. Det kan vara allt från ca 4% till 20%. T ex Remember och Collector m.fl

Okej, trodde jag var tydligt så låg som möjligt. Spannet 4-6%
Det är det jag menar, det är subjektivt. När jag hade flera betalningsanmärkningar och fick lån beviljat tyckte jag 8-15% var "bra".

Då går nog Collector bort, enligt deras hemsida (exempel) 8% och man får 0,5% "rabatt" om man söker direkt hos dom.
Tror inte det handlar om särskilt stora besparingar att söka direkt hos kreditgivaren som ny kund, det är möjligt man har mer utrymme att omförhandla när man betalat en tid.

Vill man ha en "garanterad" ränta är det nog bäst att bara gå på medlemslån.

Överlag så är det en väldigt dålig ide att söka direkt hos en bank då risken är att man skulle fått ett bättre erbjudande på någon av dom andra 30+ bankerna som man får med via förmedlare.

Överlag så är det en väldigt dålig ide att söka direkt hos en bank då risken är att man skulle fått ett bättre erbjudande på någon av dom andra 30+ bankerna som man får med via förmedlare.
Jag ville ta lån först direkt hos långivare och sen göra det hos förmedlare för maxa beloppet

Tyvärr går det inte att ge ett vettigt svar på din fråga. Räntan sätts individuellt. Du kan välja mellan väldigt många olika lånegivare som återkommer med olika räntor. Skulle istället kolla på vilka som erbjuder rak amortering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp