Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Krediter uppdatering

Hej
På minUC står det att mina två krediter (kreditkort) ica och komplett, uppdaterades senast i april. Tänkte söka samlingslån i juli och då betala in så mycket jag kan nu innan månadsskiftet juni/juli. Eftersom det står april och nu är det juni, släpar uppdateringen ju uppenbarligen.
Någon annnan som upplever samma sak, eller är det kanske bara en bugg?

Hej
På minUC står det att mina två krediter (kreditkort) ica och komplett, uppdaterades senast i april. Tänkte söka samlingslån i juli och då betala in så mycket jag kan nu innan månadsskiftet juni/juli. Eftersom det står april och nu är det juni, släpar uppdateringen ju uppenbarligen.
Någon annnan som upplever samma sak, eller är det kanske bara en bugg?
Dina krediter registreras den sista varje månad och börjar synas i mitten av kommande månad. Detta betyder att nästa uppdatering på UC sker runt den 16:e Juni. Och då kommer dina krediter vara uppdaterade med utnyttjandegrad från 31 Maj.

I slutet av varje månad registrerar uc alla krediter och lån, men upplysningen uppdateras först i mitten av påföljande månad. I mitten av denna månad kommer det istället stå "uppdaterades i maj", vilket kommer vara siffror som registrerades 31 maj.

Så om du vill att det ska synas på upplysningen allt du betalar in nu i juni så måste du vänta till mitten av juli.

Värt att nämnas är att du helst inte vill vänta med att betala in tills typ dagen innan sista juni, då det kanske inte hinner registreras.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp