Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

krediter stängs ned

Monetti köps upp och stängs ner, alltså inga nya uttag beviljas. Collector betalkoll läggs ner
Tryggkredit kräver numer Tink vid uttag.
Nya oroväckande trender?

Fantastiska oroväckande trender att dessa högkostnadskrediter stänger.
Det borde vara olagligt att ha så pass höga räntor. Och nog har det satt folk mer i skiten än vad det har hjälpt :)

Toppen!!! Hoppas fler stänger ner! Inte ett dugg oroväckande. Mer oroväckande om att läsa inlägg från skuldsatta som desperat jagar lån dagligen för att kunna fortsätta med missbruk och undvika att hamna hos kfm.

Visst är det bra såklart. Det som är oroväckande för mig är att jag i dagsläget är beroende av uttag från alla mina krediter för att överhuvudtaget överleva en månad. Så ja, för mig är det dåligt. Och ja, jag gör allt för att undvika att hamna hos kronofogden

Visst är det bra såklart. Det som är oroväckande för mig är att jag i dagsläget är beroende av uttag från alla mina krediter för att överhuvudtaget överleva en månad. Så ja, för mig är det dåligt. Och ja, jag gör allt för att undvika att hamna hos kronofogden
Lider med dig, själv varit i din sits.. kan du jämka istället?

Hej!
Bäst är om du gör en långsiktig plan. Det du gör nu är att du gräver ner dig djupare och djupare. Att nyttja alla krediter varje månad gör att du betalar mer varje månad och att din totala skuldbörda ökar varje månad. Då är löneutmätning ibland ett bättre alternativ. Vad har du för plan att komma ur denna nedåtgående spiralen?
Betalkoll slutar i mitten av maj, dvs du har några månader kvar att lägga om din plan.
Om du spelar, sök hjälp!
Om du har andra diagnoser, sök hjälp.
Ta hjälp av en skuldrådgivare för att göra en långsiktig plan.
Tips:
1. Jämka!
2. Kör snöbols metoden.
3. Sälj allt av värde och lös en kredit åt gången!
4. Minska dina kostnader!
5. Öka inkomsten; Ta extra jobb. Hyra ut ett rum i lägenheten.

Lycka till!

Tack snälla ni. Jag vet att det är ekonomiskt ohållbart. Jag jämkar och försöker betala av skitkredit efter skitkredit. Har lyckats få bort några men kämpar varje månad. Väntar in bättre uc-betyg för att lägga om lån. Tack @Doodles för tips
Men när det blir bakslag som tex att betalkoll lägger ner så blir det tufft kortsiktigt

Tack snälla ni. Jag vet att det är ekonomiskt ohållbart. Jag jämkar och försöker betala av skitkredit efter skitkredit. Har lyckats få bort några men kämpar varje månad. Väntar in bättre uc-betyg för att lägga om lån. Tack @Doodles för tips
Men när det blir bakslag som tex att betalkoll lägger ner så blir det tufft kortsiktigt
Kolla också vilka lån du kan släppa till inkasso som inte ger anmärkning, har fått betydligt bättre avb planer hos en del inkasso… fryst ränta, betalfria månader mm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp