Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Krediter som man aldrig har gjort en inbetalning till

Har en fråga; kan något hända om man har tagit krediter som man sen inte har kunnat göra en enda inbetalning på innan man släpper dessa till inkasso och sedan kfm (och löneutmätning)? Menar mer om det kan få fler konsekvenser än att man får löneutmätning? Att företaget anser att man medvetet har tagit ett lån för att sen strunta i att betala? Jag har ett kreditkort och ett blanco där situationen är så pga att jag försökte lösa situationen men sen spelade bort pengarna (så klart). Även om det inte är brottsligt att ha skulder så är jag lite nojjig över detta

Har en fråga; kan något hända om man har tagit krediter som man sen inte har kunnat göra en enda inbetalning på innan man släpper dessa till inkasso och sedan kfm (och löneutmätning)? Menar mer om det kan få fler konsekvenser än att man får löneutmätning? Att företaget anser att man medvetet har tagit ett lån för att sen strunta i att betala? Jag har ett kreditkort och ett blanco där situationen är så pga att jag försökte lösa situationen men sen spelade bort pengarna (så klart). Även om det inte är brottsligt att ha skulder så är jag lite nojjig över detta
I teorin kan det bli polisanmält Ja.
Väldigt ovanliga skulle jag tror dock dem måste väl bevisa att du aldrig tä lt betala

I teorin kan det bli polisanmält Ja.
Väldigt ovanliga skulle jag tror dock dem måste väl bevisa att du aldrig tä lt betala
Ja, blir så klart svårt att bevisa. Tanken var ju att jag skulle betala med flippade med spelandet i hopp om att vinna. Funderar på om man ska ta lite av sina små korvören som är sparade och göra en inbetalning bara för att visa på vilja att betala?

Jag vet faktiskt inte vad som händer. Jag har sett folk släppa relativt nya skulder utan att få problem här, ibland så hinner inte ens nya sidor lansera innan folk frågar vilket inkasso dom kör med. Så tror inte det är någon fara.
Förmodligen kör dom vanliga processen och lämnar till inkasso som lämnar till KFM, men rent juridiskt så har dom garanterat alla förutsättningar på sin sida för att ta det längre om dom vill.

Tänker också att det kan bli problem om du skulle söka skuldsanering att du tagit lån o sen inte betalat en endaste krona på det. Det ser ju inte bra ut att ta ett lån/kredit som man sen inte betalar nånting på.

Tänker också att det kan bli problem om du skulle söka skuldsanering att du tagit lån o sen inte betalat en endaste krona på det. Det ser ju inte bra ut att ta ett lån/kredit som man sen inte betalar nånting på.
Ja, tänkte lite så också. Får nog betala in lite på dessa ändå. Nu kommer jag inte söka skuldsanering inom närliggande tid eftersom jag hyfsat nyligen har spelmissbrukat och tagit lån för detta. Så detta är ju en konsekvens av spelmissbruket och att försöka lösa situationen (men misslyckas att hålla mig från spel gång på gång). Men ser så klart inte bra ut

Ja, tänkte lite så också. Får nog betala in lite på dessa ändå. Nu kommer jag inte söka skuldsanering inom närliggande tid eftersom jag hyfsat nyligen har spelmissbrukat och tagit lån för detta. Så detta är ju en konsekvens av spelmissbruket och att försöka lösa situationen (men misslyckas att hålla mig från spel gång på gång). Men ser så klart inte bra ut
Betala inte, inte värt.

Hade flera krediter av detta slag själv som drevs av spelberoendet.
Att fälla dig är i princip bara möjligt om du nu erkänner att du tagit krediterna och aldrig avsett reglera dom.
Vilket inte är fallet, du skulle ju dubbla och betala tillbaka, är ju det tankesättet man har då :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp