Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditbetyg

En undran jag har.
Vad sänker kreditbetyget mest: Förfrågningar som försvinner eller att man betalar in extra på lånen, eller rättare sagt ett lån? Har betalat in 3100 kr extra på ett lån nu i veckan som varit. När syns det på uc:n?
Hoppas ni förstår vad jag menar :)
Mvh

När Kreditbetyget beräknas så tar den hänsyn till all information i din kreditupplysning. Information som kreditengagemang (antal, belopp, utnyttjandegrad), anmärkningar (antal, belopp, ålder), inkomst, civilstånd, fastighetsinnehav mm.

Informationen i kreditupplysningen vägs samman och jämförs med övriga personer över 18 år i Sverige. Resultatet ger en indikation på risken att få en betalningsanmärkning på 12 månaders sikt. Alla personer över 18 år har en risk att hamna på obestånd, en del har en väldigt liten risk medan andra har en högre risk, det är den risken som en kreditgivare ska förhålla sig till vid en kreditbedömning.Det är dock viktigt att poängtera att Kreditbetyget inte tar hänsyn till dig som person utan beräknas utifrån den informationen som UC har tillgång till.

Det du betalar in i april tom den 30/4 syns på din Min UC i maj månad mellan den 15/5-20/5.

3100 kan ha betydelse om dina lån totalt är typ 10000. Har du blanco på 300000 så gör 3100 vare sig till ellee från.

Samma med förfrågningar.. har du bara ett par så lär det göra stöŕre skillnad om en försvinner än om du har 45 st och går ner till 44

När min sista förfrågan försvann så förväntade jag mig stor skillnad på mitt kreditbetyg men det enda som hände vara att betyget ger ner till 1,0 från 1,1.

När min sista förfrågan försvann så förväntade jag mig stor skillnad på mitt kreditbetyg men det enda som hände vara att betyget ger ner till 1,0 från 1,1.
Det bevisar ju bara att det går inte att förstå logiken bakom hur UC:s kreditbetyg fungerar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp