Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditbetyg

Tror ni det går och säga något om hur kreditbetyget bör vara för att få ett samlingslån? Kalkylen går ihop (har flera banker sagt) men mina förfrågningar är alldeles för många och har svag kreditvärdighet. När kan man få ett erbjudande? Behöver inte vara bra ränta i dagsläget… men bättre än smslån.
Blir betyget bättre ju äldre förfrågningarna är, eller bör det gå ett år så de försvinner?
Har ju ingen medlåntagare tyvärr.
Ikano hade kunnat ge, fast jag hade en skuld hos inkasso. Då gick det inte. Var det dumt att vara ärlig?

Under 5 är det ingen större idé
För att få vettiga förslag är under 1 att föredra

Under 10% för att ha en chans enligt mig, dock fått erbjudanden på kring 15%.

Då blir det dock räntor på 15-20% men det kan givetvis vara bättre än smslån.

Förfrågningar och högt utnyttjade krediter är det värsta för betyget förutom anmärkningar. Är förfrågningarna färska är det ännu svårare, bäst att inte ha någon inom senaste 6 månaderna; 3 månader för att bara ha en chans.

Angående ärlighet bör man vara ärlig och inte begå bedrägeri för din egen säkerhet.

Sen kan du nog bilda en egen uppfattning om gränser för ärlighet. Banker är inte alltid helt ärliga heller.

Om en bank ger erbjudande med lösenkrav, dvs att de löser lånen åt dig; då tjänar du inget på att vara oärlig för de märker väl vart de betala

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp