Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditbetyg UC? Sämre efter att anmärkning försvunnit? Hjälp!

De senaste 3 dagarna så har 5 förfrågningar försvunnit och idag försvann även min sista betalningsanmärkning, vilket jag såklart är jätteglad över :D Det som förbryllar mig är hur mitt kreditbetyg steg från 4.6 till 16.9 idag när betalningsanmärkningen försvann?! Har inte ansökt om något nytt.

Har i dagsläget

6 förfrågningar
0 anmärkningar
0 krediter

Varför blev då mitt kreditbetyg sämre? Förstår ingenting?

De senaste 3 dagarna så har 5 förfrågningar försvunnit och idag försvann även min sista betalningsanmärkning, vilket jag såklart är jätteglad över :D Det som förbryllar mig är hur mitt kreditbetyg steg från 4.6 till 16.9 idag när betalningsanmärkningen försvann?! Har inte ansökt om något nytt.

Har i dagsläget

6 förfrågningar
0 anmärkningar
0 krediter

Varför blev då mitt kreditbetyg sämre? Förstår ingenting?

Du är inte den förste som varit med om det. Ett alternativ vi diskuterat är att efter anmärkningen försvinner så är du mer benägen att försöka ta ett lån och detta då ökar din risk.
Alternativt att du hamnat i en ny grupp "utan anmärkningar" och bland folket i den gruppen är du en lite högre risk än din tidigare grupp "med anmärkningar"

Hur är din låne situation?
Hur mycket lån har du, underskott och årsinkomst??

Vilket skumt system dom verkar ha...

Jag har inga lån eller krediter alls längre. Haft ett gäng smålån som inte registrerats hos UC och därmed ett Underskott av kapital på 10k.

Var tjänstledig under 2015 så har bara en deklarerad inkomst på 70k då. 2014 på 340k.

Blev bara väldigt förvånad, trodde det skulle bli lättare att få lån nu...?

Du är inte den förste som varit med om det. Ett alternativ vi diskuterat är att efter anmärkningen försvinner så är du mer benägen att försöka ta ett lån och detta då ökar din risk.
Alternativt att du hamnat i en ny grupp "utan anmärkningar" och bland folket i den gruppen är du en lite högre risk än din tidigare grupp "med anmärkningar"

Hur är din låne situation?
Hur mycket lån har du, underskott och årsinkomst??

Förlåt, glömde citera

Vilket skumt system dom verkar ha...

Jag har inga lån eller krediter alls längre. Haft ett gäng smålån som inte registrerats hos UC och därmed ett Underskott av kapital på 10k.

Var tjänstledig under 2015 så har bara en deklarerad inkomst på 70k då. 2014 på 340k.

Blev bara väldigt förvånad, trodde det skulle bli lättare att få lån nu...?

Ge det lite tid. Med stor sannolikhet kommer ditt kreditbetyg "normaliseras" efter några månader utan att en massa förfrågningar tas.

Tror att efter din deklaration är godkänd och din inkomst ökat för 2016 kommer ditt betyg sjunka en del.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp