Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditbetyg & samlingslån, när ansöka?

Har 25 i kreditbetyg idag och behöver ett samlingslån på 100k. Antar jag måste vänta ut ett antal uc förfrågningar som går ut under året för att få ner %en... När tycker ni det är värt att försöka ansöka ett om samlingslån igen? Under 5 eller under 10% i kreditbetyg?

Under 5 tycker jag om du ska få ett lån med låg ränta BankNorwegian erbjuder inte låg ränta, du har ju också möjlighet att få ett medlemslån när ditt kreditbetyg är bättre.

Som tidigare nämnts så beror det på fler faktorer, men en väldigt generell tumregel kan vara under 10% och färre än 10 förfrågningar. 100 000 är dock inte ofantligt mycket pengar, så det är ett belopp man antagligen kan få även med betydligt sämre förutsättningar än 10/10 (men då till bedrövlig ränta).

Tack för svaren

Någon gissning vad jag kan vänta mig för ränta`? Av ren nyfikenhet hur högt kreditbetyg kan man ha för att få ett lån av BN? kollar de mer på hur höga ens skulder är mot inkomst eller

Jag gissar på att du får en ränta kring 20%

Hmm..de vill jag också testa för att betala tillbaka det förbaskade dyra lånet hos Big Bank med 34% ränta. I mars försvinner två förfrågningar och då har jag bara två kvar..Förhoppningsvis blir min UC bättre än 8,2 % Tyvärr hade jag ett underskott på 98 t kr förra året på en inkomst på 335 000..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp