Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditbetyg 5 % eller 4 %

Jag har nu 5,2 i betyg alltså ”mindre bra”
i juni försvinner 2 förfrågningar och då har jag 6 förfrågningar kvar. Tror ni jag kommer ner till 4 % och får ”bra” i betyg när de försvinner eller krävs det mer?

Jag har 350 inkomst
300 blanco remember och marginalen
50 kredit (collector betalkoll)
Har även bolån

vill samla lån utanför UC på 200 000 men vet inte om jag kommer få några erbjudanden !! Vad tror ni kunniga människor?

Är din kredit nyttjad? Om ja, tveksamt.

Säg upp betalkoll om du kan så skall ju den försvinna. Gränsen för att använda tjänsten var väl igår så kanske går det inte att säga upp längre. Jag kontakta kundtjänst och de sa upp den hur enkelt och smidigt som helst. Jag kan ju inte garantera att den försvinner men den har ju gjort det för andra som sagt upp.

Säg upp betalkoll om du kan så skall ju den försvinna. Gränsen för att använda tjänsten var väl igår så kanske går det inte att säga upp längre. Jag kontakta kundtjänst och de sa upp den hur enkelt och smidigt som helst. Jag kan ju inte garantera att den försvinner men den har ju gjort det för andra som sagt upp.
Men om jag säger upp den ska väl allt betalas på ett bräde ?

Men om jag säger upp den ska väl allt betalas på ett bräde ?
Nej det fina är att du fortsätter betala enligt plan.
(Dubbelkolla det men så var det för mig, kunde till och med säga upp den fast jag låg efter med betalningen)

Frugan har ett UC på 4.5%.Remember lån på 318000kr 18.5% .Sökte direkt på Remember för att försöka få lägre ränta.Bingo .Erbjudna 400000kr 12%.Sänker månadskostnaden från 5700kr till 4100kr och 82000kr insatt konto.Mamma Mia
Lön 289000kr
4FF
Underskott 131000kr
UC 4.5%

Frugan har ett UC på 4.5%.Remember lån på 318000kr 18.5% .Sökte direkt på Remember för att försöka få lägre ränta.Bingo .Erbjudna 400000kr 12%.Sänker månadskostnaden från 5700kr till 4100kr och 82000kr insatt konto.Mamma Mia
Lön 289000kr
4FF
Underskott 131000kr
UC 4.5%
Gjorde en ny ansökan? Till samma bank? Det var onödigt och dyrt.
Räkna vad du betalat i ränta på det gamla lånet så länge du haft det. Alltså i kronor. Hur mycket blir det i ränta på restskuld? Det är den faktiska kostnaden när du avbryter ett annuitetslån.

Och nu börjar du om med räntebetalningar.
Det du skulle gjort: ta fram en egen upplysning via minuc. Gratis eller 25kr. Ring Remember prata med handläggare om ditt befintliga lån, skicka upplysningen. De kollar på det och sänker räntan utan extra UC och utan att du börja om räntekarusellen. För 12% är fortfarande för hög för att behålla.
Enda bästa du kan göra nu är att extra amortera så mycket du kan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp