Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kreditbedömning Luma Finans

Vid mitt sista uttag hos Lumify så har dom börjat använda Tink. Jag kryssade nej till det, och tänkte att då blir uttaget nog inte godkänt. Men det blev det typ 30 sekunder senare. Utan Tink. ??
Möjligheten att använda Tink har funnits i många år på Lumify!

Mina Lumify, binly och credifi gick till inkasso. Tomly däremot erbjuder dom mig fortfarande att låna hos
Tror inte det finns enda person på detta forum som blivit nekad lumify/credifi/binly/tomly . Förutsatt man inte spärrat sig eller har har anmärkning

Dom kan omöjligt ha en kvar att leva på kalkyl som man ska ha enligt lag för att bevilja lån

Kan man vara en månad sen hos dessa utan att det händer något?
Du kommer att bli terroriserad med en mängd samtal, otrevliga sms och hotfulla mail men det brukar ta längre tid än 30 dagar att få krediten uppsagd. Och det är näst intill omöjligt att komma ikapp eftersom deras kostnader är så höga.

Sämsta bolaget någonsin, helt sjukt att dom fortfarande får låna ut pengar.
Släpp allt till inkasso du kan få till en betalplan med en tredjedel av det du betalar idag
"Släpp allt till inkasso du kan få till en betalplan med en tredjedel av det du betalar idag" - hur funkar det i praktiken? undrar en novis på detta område :)

Lånar denna tråden lite... är det någon som har lyckats klura ut när det tar upplysning och inte? Jag tillhör den kategorin som sitter fast med den här skiten och betalar in en större summa varje månad som jag också behöver ta ut efter inbetalning... jag har dock märkt att de enbart verkar ta kredituppslysning hos bisnode eller creditsafe ungefär varannan gång jag gör mina uttag. Jag tänker att de då förmodligen beror på att en upplysning kanske räcker i 30 dagar hos dom eller liknande... någon som har koll på detta? Eller om det kanske är när man gör en höjning från tidigare beviljad kredit...??

Intressant, 2025-09-01 har Konsumentverket loggat ett ärende med rubriken Angående avgifter för kredit - Luma Finans AB ärendenummer KOV 2025/1013. Detta borde innebära att det är Konsumentverket själva har initierat en granskning. Ska det äntligen hända något?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp