Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kreditbedömning Luma Finans

Ja precis, jag har ju övriga lån och räkningar också för ca 20000:- med en inkomst på 26500:- efter skatt. Nästan alla under UC Så prioriterar att betala dom.

Har erbjudit luma/binly finans att betala räntor och avgifter och amortera mycket mindre belopp, men icke intressant tycker dom. Är amorteringsbeloppet som gör allt så omänskligt dyrt.
Släpp till inkasso så du får du exakt det erbjudandet du efterfråga. Tycker alla borde släppa medans dom kan då man aldrig vet med dessa bolag om dom slutar sammarbeta med inkasso i framtiden eller ej

Släpp till inkasso så du får du exakt det erbjudandet du efterfråga. Tycker alla borde släppa medans dom kan då man aldrig vet med dessa bolag om dom slutar sammarbeta med inkasso i framtiden eller ej
Jo jag har nog inte så mycket att välja på än att släppa till inkasso, men det luriga med binly/luma finans är att dom har sitt eget inkasso som inte erbjuder avbetalningsplaner(god inkassosed?), utan mjölkar en på mer pengar ett tag, och väldigt ovisst om dom i ett senare skede släpper skulden till ett externt inkassobolag eller direkt till fogden, 50/50 hur dom agerar känns det som.

Hade jag vetat till 100% att ett externt inkasso tar över skulderna hade jag slutat kämpa varje månad för att få fram dom här övernaturliga summorna.

Jo jag har nog inte så mycket att välja på än att släppa till inkasso, men det luriga med binly/luma finans är att dom har sitt eget inkasso som inte erbjuder avbetalningsplaner(god inkassosed?), utan mjölkar en på mer pengar ett tag, och väldigt ovisst om dom i ett senare skede släpper skulden till ett externt inkassobolag eller direkt till fogden, 50/50 hur dom agerar känns det som.

Hade jag vetat till 100% att ett externt inkasso tar över skulderna hade jag slutat kämpa varje månad för att få fram dom här övernaturliga summorna.
Precis så känner jag oxå. Jag vågar inte släppa pga ovisshet kring deras tillvägagångssätt.
Det står dock på deras hemsida, alla fyras, att dom går under Finansinspektionen och följer god inkassoed...?

Jag vet att jag gjort fel och tagit idiotiska ekonomiska beslut.
Men ifrågasätter nu även deras.

Precis så känner jag oxå. Jag vågar inte släppa pga ovisshet kring deras tillvägagångssätt.
Det står dock på deras hemsida, alla fyras, att dom går under Finansinspektionen och följer god inkassoed...?
Jag kommer iaf bestrida ifall det hamnar hos fogden och lägga fram bevis på att kreditprövningen varit obefintlig. Alla i samma sits borde göra så, säkert helt omöjligt att vinna i domstol, men om tillräckligt många bestrider så vet man aldrig. Hoppas verkligen inte luma finans får banktillstånd och väljer att lägga ner verksamheten istället.

Jag och flera andra har släppt, det går först till intern inkasso sen extern inkasso efter 100 dagar, så du har egentligen över 3 månader på dig att samla pengar sen få en bra betalplan hos extern inkasso.

Jag och flera andra har släppt, det går först till intern inkasso sen extern inkasso efter 100 dagar, så du har egentligen över 3 månader på dig att samla pengar sen få en bra betalplan hos extern inkasso.
Det finns inga garantier för det. Många som har hamnat raka vägen hos KFM.

Aha! Bra! Är det alla lån från luma och binly finans det gäller? Vilka har du släppt och vad för summor och planer har du fått hos externt inkasso?

Det finns inga garantier för det. Många som har hamnat raka vägen hos KFM.
Hur kan det egentligen vara olika?
Får dom göra hur dom vill från kund till kund?
(Ifrågasätter inte ditt inlägg, bara en fundering)

Hur kan det egentligen vara olika?
Får dom göra hur dom vill från kund till kund?
(Ifrågasätter inte ditt inlägg, bara en fundering)

Så länge de inte bryter mot något av sina egna villkor från låneavtalet kan de nog hantera ej betalande kunder som de vill.. Skulle gissningsvis tro att de gör en individuell bedömning av fall till fall.. kunder som bedöms ha mycket låg sannolikhet att betala förfallen faktura skickas säkert till KFM snabbt medans man väntar något längre med andra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp