Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Jaha! skumt, du ska ju kunna använda 500kr på krediten iallafall.

Dock märkte jag i helgen, när jag ville göra om ett köp till delbetalning så togs en ny upplysning av P.F.C.
Kanske nått sånt som har betydelse?

Så ser det ut.

Jag tycker att jag borde kunna använda dom 4500 nedan men då kan jag inte det förrän den ovan står på +-0 eller?

Jaha! skumt, du ska ju kunna använda 500kr på krediten iallafall.

Dock märkte jag i helgen, när jag ville göra om ett köp till delbetalning så togs en ny upplysning av P.F.C.
Kanske nått sånt som har betydelse?

Ja 500 tror jag att jag kan använda, men kan jag använda dom 4500 som det diffar?

Så ser det ut.

Jag tycker att jag borde kunna använda dom 4500 nedan men då kan jag inte det förrän den ovan står på +-0 eller?
Ja precis. Du kan inte använda dom 4500kr från delbetalning på krediten. Eftersom utrymmet endast är 10.000kr och du använd straxt över 9400kr

Du måste ha krediten -5500kr om du ska kunna använda dessa 4500kr som finns tillgängliga på delbetalningen.
Om du har köp att kunna delbetala så använd dom, då hamnar ju skulden på delbetalningen samt att de pengar du delbetalar för kommer in till krediten.

Gör ett exempel här:
Delbetalning = 10000kr
Kredit = 10.000kr

Jag handlar för 5500kr på Ica, krediten blir ju minus - 5500kr
Jag går in på de köpet o väljer delbetala. Delbetalningen går igenom och jag har nu -5500kr på delbetalning och endast 4500kr att använda på delbetalning.
När delbetalning är gjord så sätter P.F.C. tillbaka dessa 5500kr till krediten.
Då är krediten på 10.000kr redo att användas samt 4500kr redo på delbetalning.

men nu i ditt fall har du mer använt på krediten än delbetalningen. Om du vill kunna göra ett större inköp säg 3000kr, måste du sätta in 3000kr på din kredit alternativt att delbetala redan gjorda köp för 3000kr.

Hoppas du förstår och att jag inte är över pedagogisk :facejoy::facejoy:

Tack,

Jag har nu 10 000 i delbetalning och flexkredit.

Hur kan jag betala med kort så det dras på flexkredit utan att jag behöver swisha in?
Bara att betala det kommer att komma som minus på kontot

Tror inte Paypal funkar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp