Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Laddade ner appen precis, försökte ansöka om flexkredit direkt men blev nekad efter kreditupplysning, inte helt oväntat.

Tryckte sedan på delbetalning och en ny kreditupplysningen gjordes, fick då grattis du kan nu delbetala.
Hur mycket kan jag delbetala?
Kan jag sätta in 5000 kr på detta kontot, åka till pressbyrån och köpa paysafecard-kvitton och sedan gå in på PFC kontot igen, välja delbetala det köpet och har då saldo på 5000 kr att leka med igen i appen? Och kan då åka köpa 5000 kr till i paysafe?

Laddade ner appen precis, försökte ansöka om flexkredit direkt men blev nekad efter kreditupplysning, inte helt oväntat.

Tryckte sedan på delbetalning och en ny kreditupplysningen gjordes, fick då grattis du kan nu delbetala.
Hur mycket kan jag delbetala?
Kan jag sätta in 5000 kr på detta kontot, åka till pressbyrån och köpa paysafecard-kvitton och sedan gå in på PFC kontot igen, välja delbetala det köpet och har då saldo på 5000 kr att leka med igen i appen? Och kan då åka köpa 5000 kr till i paysafe?
Om du har så mkt i gräns så ja. Vet att det finns 5000 och 10000 vet inte om det finns mindre med.
Men ja du kan sätta in 5000 sen delbetala och få tillbaka dem.
Har du bara 5000 i gräns kan du föra tillbaka dem 5000 till ditt vanliga konto igen om du vill, har du 10.000 kan du göra samma vända en gång till

Tack för svar! Hur ser jag hur hög gräns jag har för delbetalningar?
Inte gjort insättning ännu.

Och hur kommer det sig att jag först blev nekad flexkredit vid kreditupplysning men blev godkänd för delbetalning?

Tack för svar! Hur ser jag hur hög gräns jag har för delbetalningar?
Inte gjort insättning ännu.

Och hur kommer det sig att jag först blev nekad flexkredit vid kreditupplysning men blev godkänd för delbetalning?
Vet inte riktigt från början kom det upp när man sökte hur mkt man fick men verkar inte vara så längre så får nog fråga kundservice där..

Samma gäller fråga två fråga kundservice:)

Hej
Går det att sätta in med paysafecard på neteller eller skrill för att sen ta ut direkt till bankkonto ?
Jag är spärrad på spelpaus så kan inte sätta in med paysafecard på spelsidor

Eller det kanske är paygoo man köper ? Fungerar det som ett kreditkort sen eller hur funkar det?

Senast ändrad:
Fick svar av kundtjänst nu, tydligen bara beviljad 2500 i delbetalning....

Är jag ensam om detta? Verkar som dom flesta blivit beviljade 10.000 med några stackare som bara fått 5000...

Fick svar av kundtjänst nu, tydligen bara beviljad 2500 i delbetalning....

Är jag ensam om detta? Verkar som dom flesta blivit beviljade 10.000 med några stackare som bara fått 5000...
Vad vinner man på att välja delbetalning på köp gjorda med förxkrediten. Ser att det blir mycket dyrare istället för att bara på betala pdf fakturan för flexktediten istället? Kan man få ut pengar i kontanter om jag väljer att delbetala mina köp över 300 kr istället?

Fick 5k flexkredit, fungerar kortet i alla vanliga affärer, typ ica, bolaget, pressbyrån m.m? Pinsamt att stå där med varor och kortet inte fungerar.

Fick 5k flexkredit, fungerar kortet i alla vanliga affärer, typ ica, bolaget, pressbyrån m.m? Pinsamt att stå där med varor och kortet inte fungerar.

Har använt mitt utan problem på Coop, resturang, frisören, kafé, kiosker iallafall. Har alltid med mig back-up men än sålänge inga problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp