Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kredit, för att lösa kredit, för att lösa kredit...

Jag har fått hjärnsläpp här ,kanske nåt snille kan hjälpa mig. Jag försöker hålla mig ovan vattenytan, min lön räcker inte helt till efter att ha betalt alla räkningar, men jag har några krediter till mitt förfogande som jag använder ytterst sparsamt, och då undrar jag hur vore det om man växlade mellan dessa och månadsvis "löste in" den ena krediten för den andra, osv.

Hurvida det är möjligt att hålla två krediter igång utan mycket spill varje månad.

Om jag växlar mellan två krediter och behöver säg 5,000 kr varje månad. Hur mycket spill blir det?

Om jag tar ut 5000 hos Kredit 1
Pengarna lägga på livsnödvändigheter och finns således ej mer

Nästa månad tar jag 5000 hos Kredit 2 för att lösa Kredit 1.

Är det i praktiken någon skillnad på det och att bara nyttja Kredit 1 fullt ut och sedan öppna Kredit 2 för att täcka kostnaderna för Kredit 1 tills krediterna möts halvvägs nånstans och jag har betalat halva kredit 1 men har lika mkt kvar på det andra.... alltså kan jag aldrig ligga på plus...? :confused:

Eh, jag tror poletten föll nu.... haha

Fast om man skulle slänga in Kredit 3 och betala av Kredit 1 & 2. Och sen månadsvis betala av Kredit 3 med hjälp av de andra, och att det liksom blir en cirkel av det hela där man hamnar i nån sorts status quo utan att nånsin ligga på minus.... som ett evighetsmaskineri...

Och sen när man nästan fullt återbetalt Kredit 3 börjar man åter igen använda sig av det för att betala tillbaka de andra två. Som att låna av sig själv, men det förutsätter att Kredit 3 är högre än de andra två.....eller nåt?

Blir inte klok på detta, hjälp !!

Senast ändrad:
Är det inte så att om man tar 5000 i kredit men växlar mellan de olika aktörerna så betalar man alltid månadskostnaden (säg 500 kr) och har reseten att röra sig med, om man nu skulle sätta det i rörelse.

Likaså om man tar 10,000 kr i kredit så betalar man alltid månadsumman (säg 1000 kr) men behåller resten då man avlöser krediterna.

Fick jag rätsida på det nu?? :rolleyes:

Beror ju på villkoren för din kredit, ett kreditkort har ju betalningsfri 30-60 dagar, det är inte de flesta kontokrediter.

Går du back 5000kr varje månad eller behöver du endast 5000 kr för ett tillfälle?
Btw skaffa divide.se

Jag behöver nog ca 5000 varje månad i nuläget mer eller mindre, beroende på hur månaden ser ut. Går ju inte back direkt, men blir kvar med typ 1200 kr när alla räkningar betalts.

Antar att Divide tar UC med tanke på vilka summor det rör sig om? Annars hade det ju varit bra att växla mellan Divide och Credway, som är ganska förmånliga jämfört med många andra på marknaden.

Senast ändrad:
Jag behöver nog ca 5000 varje månad i nuläget mer eller mindre, beroende på hur månaden ser ut. Går ju inte back direkt, men blir kvar med typ 1200 kr när alla räkningar betalts.

Antar att Divide tar UC med tanke på vilka summor det rör sig om? Annars hade det ju varit bra att växla mellan Divide och Credway, som är ganska förmånliga jämfört med många andra på marknaden.

Divide tar inte UC. Grejen är att du behöver inte växla utan bara betala in och ta ut igen när de gäller dessa krediter. 2% ränta.

Mer kreditkort där du kan tjäna på att växla.

Har du möjlighet jobba övertid eller ta ett extra jobb? Du kommer få svårt få till det med din lön och den mängden lån.

hmmm.

Du gräver bara en djupare grop mest sannolikt det du pratar om, du behöver antagligen ett samlingslån? När kan du ansöka om det?

Jobbar du mindre när situationen blivit sämre?

Att låna för att betala andra räkningar levande, är konstgjord andning och går bara en kort stund. (Månader eller ett år)

Vad är långsiktiga lösningen? Att låna och öppna nya krediter är inte lösningen.

@Hmm Hur menar du att jag inte behöver växla? Jag måste ju ha nånstans att plocka ut pengar för att betala tillbaka kreditsumman från förgående månad hos t ex Divide? Då behöver jag en till kredit för att växla mellan den och Divide. Iaf var det det som var tanken.

@TomTom @onetwo

Kan nog jobba extra några dagar i månaden, men då lär jag aldrig träffa min flickvän vilket endast lär tära på förhållandet + jag lär väl tjäna 2000 kr extra/mån högst, jobbar redan 100% vilket uppslukar det mesta av min tid och energi.

Har gått upp i tjänst och tjänar mer men vissa månader går det ej ihop när man haft extra utgifter vilket blir som en dominoeffekt.

Detta är tänkt som en kortsiktig lösning, 3-4 månader högst medan jag skissar på lite nya planer.

Tur är att jag har 2-3 krediter till mitt förfogande men det är ingen mening att nyttja dem om jag sedan står och betalar 2500 kr /mån på en 25k kredit utöver de kostnader jag redan har. Därav min fråga, om det gick att växla mellan 2 eller fler krediter och få det att gå ihop. Rent matematiskt borde det ju vara ologiskt, men min omatematiska hjärna kopplar inte riktigt ihop hur.

Blir inte riktigt klok på omständigheterna här, skriv ner allt, inkomst, fasta utgifter, alla lån, räntor, kostnader, uc förfrågningarna och när de är tagna.
Lättare att ge stöd.

Varför du inte får ihop det matematiskt är för att det inte går ifall du inte löser en kredit helt och på så sätt får en lägre månads kostnad med din nya kredit. Finns ju vissa kreditkort som är räntefria 30-60 dagar.

Köper dig lite tid. Det är ju gratis lån om du har möjlighet att betala igen det senare.

Om du har 1200 SEK kvar efter allt är betalt så nej du kommer inte kunna betala dessa krediter.

Du verkar vilja fortsätta och spendera pengar vilket du inte kan längre, du behöver se efter varenda fast kostnad du har och ta ansvar och ordna ekonomin.

När du väl rullat igång de tre krediterna du har och lånat 20K till dessa 4 månader så täcker inte dessa 1200 SEK kostnaden för det utan du går förmodligen back och då är du det snart utmätning efter det.

Vad gör du då? Nya sämre krediter? Förstår du vart det är på väg nu?

Många här, är folk som lånat pengar och gjort samma sak som du funderar på, och de flesta som gjort det är hos KF nu.

Du behöver ett samlingslån och sänka dina kostnader. Möjligtvis försöka få hjälp av din sambo eller familj?

Och sedan sluta konsumera eller spela eller vad nu din anledning är till varför det blivit såhär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp