Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kredit avslutad UC

Hej!

Fick svar från Ikea Ikano gällande att jag ville avsluta min kredit där.

Jag har 20’ i kredit på Delbetala som syns som utnyttjad 17’/20’ på UC. Tydligen kan man avsluta krediten men betala av skulden. Då syns väl inte krediten på UC - antar jag? Det känns som ett smart val inför att jag ska söka samlingslån, om krediten försvinner med nyttjandegrad osv. Istället för att betala ner skulden så mycket jag kan inför lånet.
Ska se om det går att göra samma sak med Ica kortet.

Erfarenheter?

Tack!

kan man verkligen avsluta den innan den är betald? Nyfiken på detta också, följer tråden :)

Så länge man har skuld kvar på krediten så kommer den rapporteras in till uc.

Nej.
Det beror på. Hos Amex försvinner den helt ifrån UC trots skuld. Samma hos Collector.
?? Menar du att Collector avslutar/tar bort allt synligt på UC då man vill avsluta sin kontokredit(kreditkort) där men har mkt kvar att betala på den än?

Ja.
Precis samma med Amex.

Bilagor

• Screenshot_20200301_225246_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200301_225246_com.pf_tech.kreddy.jpg
    282 KB · Visningar: 346
Hmm detta låter ju konstigt. Är det samma med komplett-bank? Nån som vet?
Alltså man säger bara till dom att man vill avsluta sin kredit, och betalningen fortsätter sen som vanligt eller vad? Bara att den inte syns på uc.. låter ju för bra för att vara sant ☺️

Någon förändring i avtal bör ju ske då eftersom enda sättet som en kontokredit skulle försvinna är om kontokrediten "omvandlas" till en annan lånetyp. Blir den ett låst blanco istället då?

Någon förändring i avtal bör ju ske då eftersom enda sättet som en kontokredit skulle försvinna är om kontokrediten "omvandlas" till en annan lånetyp. Blir den ett låst blanco istället då?

Nej.
Den går ju inte upp i rök. Den är dock "avslutad" däremot så är det som så att du inte kan använda krediten. Så när jag loggar in på American express står det "kredit avslutad" men samma månadssumma som ska betalas och samma ränta med mera.
Collector är det samma sak, den är helt avslutad men samma belopp och ränta.

Bank Norwegian & Credway försökte jag göra denna fulingen med men det gick inte :D
Så hos BN har jag "avslutat" skitet, jag kan inte använda krediten men den står fortfarande med på UC!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp