- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 872
- Poäng
- 717
Nej, inte det heller tyvärrHar du flyttat?
Nej, inte det heller tyvärrHar du flyttat?
Hoppas du har rättTror betyget spökar lite. Fick först höjt i morse och har fått höjt en gång till under dagen. Oförändrat allting förutom att jag har betalat ner ett kreditkort lite. Buggigt system?

Du har helt rätt TomTom, vill inte avsluta kortet då det är mitt enda ”nödfallskort”. Dock är det ”bara” på 50.000, kanske inte imponerande om man följer teorin ovan, då man talar om 300.000.Nu gissar jag igen; jag tror inte Clyro86 har avslutat krediten. Märkligt att 0 % utnyttjad är sämre än 46 %.

Stort tack även till dig för informativt svar! USA är ju ett knepigt land men hur kan man rekommendera 3 kk per skalle? Till vad blir då min följdfråga om 2 ska stå på noll? Alla vet väl att några av de värsta räntorna finns på just kk och svårt att betala tillbaka? Nåväl, jag är i vanlig ordning evigt tacksam för alla era bra svar, ni är fantastiskaMycket bra förklarat @LånaUtanPapper.
Har dock inte läst att ett nollat kreditkort skulle ses som avslutat? Det här med en mindre balans kan det vara som gjorde att betyget gick upp lite. Läste någon som hittat att spärren ligger på 6,99% i USA, men sådant kan vara annorlunda i Sverige. Inte ens säkert de tar hänsyn till en mindre balans. Rådet i USA är tre kort, två nollade och ett aktivt max 7% nyttjat. Andra säger max 30%.
Sen en annan sak. För några år sen gjorde vi ett live test med liknande saker, mindre kontokrediter mm. Den första tiden gick betyget upp om jag minns rätt, om än med väldigt lite precis som i ditt fall @clyro86. Min gissning är att vilken ändring som helst kan trigga en liten liten ökning, men över tid kommer betyget att sjunka.

Stort tack även till dig för informativt svar! USA är ju ett knepigt land men hur kan man rekommendera 3 kk per skalle? Till vad blir då min följdfråga om 2 ska stå på noll? Alla vet väl att några av de värsta räntorna finns på just kk och svårt att betala tillbaka? Nåväl, jag är i vanlig ordning evigt tacksam för alla era bra svar, ni är fantastiska![]()