- Meddelanden
- 334
- Mottagna reaktioner
- 141
- Poäng
- 327
Ja man är nogrannare idag efter att folk insåg att man kunde bestrida skulderna.Det finns lite rättsfall om det där.
Är ganska få jag sett som fått rätt i preskription. Pratat med flera som menat på att dom inte hört ett ord om skulden sedan mitten av 90talet.
När saken sen prövas visar det sig att personen rakt av ljög för en. Hos inkassobolag har man haft kontakt fler gånger per år, det har varit avbetalningsplaner, anstånd, ackordsförhandlingar osv
En del skulder fordringar fick jag bort genom att inkassobolaget ljög att de ägde skulden trots att borgenären redan avskrivit den. Sen missade en del inkassobolag som sålt den vidare att skicka brev angående detta, då blev skulden också ogiltig.
Blev lite förvånad över inkompetensen hos KF en gång. Ringde dem och frågade om de hade tagit tag i en bestridan jag gjort. Varför bestrider jag skulden undrade hon hos KF. Sa att jag ej mottagit kravbrev. Då sa hon att inkassobolaget behöver inte skicka brev hahaha
Jaja, sa att antagligen så har eran utredningsenhet bättre koll, som de hade också.